 |
 |
 |
 |
Články |
Témy: 5332 |
|
 |
 |
Diskusia |
SHS JAMES |
Jamesák |
Skialpinizmus |
Stav istenia |
Inzercia |
Off topic |
|
 |
 |
Vitajte v Jamesáckej diskusii - Priatelia, sme radi, že ste si našli čas pre sledovanie našej diskusie. Na to, aby táto diskusia plnila svoj účel a jej obsah neodrádzal potencionálnych prispievateľov je potrebné dohodnúť si niekoľko pravidiel: - Všetky príspevky, ktoré majú komerčný charakter (predaj, kúpa, ...) patria do rubriky Inzercia. V prípade že na to niekto pozabudne, bude jeho príspevok dodatočne presunutý tam kam patrí - do Inzercie. - Pri písaní vašej reakcie použite len text predchádzajúcej správy, na ktorý bezprostredne reagujete. Zvýši sa tým čitateľnosť vášho príspevku. - Vo vašich reakciách sa snažte príliš neodbočovať od témy. V prípade potreby zadajte novú správu a začnite nové diskusné vlákno. - K svojím spoludiskutujúcim buďte slušní. Osobné invektívy si vymieňajte súkromným mailom. - V prípade obvzlášť otravných príspevkov budú tieto presunuté do rubriky Off topic. Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemný pokec.
|
 |
 |
- Babský víkend v Ospe
[ 8. 5. 2008 11:12:40] - Odpovede: 0 Tento víkend 9. - 11. 3. 2007 sa nás v slovinskom Ospe zišla riadna kopa Slovákov. Zadarilo sa hlavne dievčatám. Katka Fickuliaková hneď v piatok po príchode si dala na rozlez Giljotinu za 8a. Predtým pri predchádzajúcich návštevách Mišej peči si túto cestu párkrát skúsila.
- Nový boulder od Nicola v Hueco Tanks
[ 8. 5. 2008 11:12:39] - Odpovede: 0 Fred Nicole spravil v Hueco Tanks (Texas) ďalší super ťažký boulder. Počas decembrovej návštevy jeho obľúbenej oblasti, tento 35 ročný Švajčiar pridal logický sit štart k jeho bouldru z minulej zimy Terre de Sienne klasifikácie V15.
- Na Nanga Parbat vystúpili ďalší dvaja Slováci - Gablík a Suchý
[ 8. 5. 2008 11:12:36] - Odpovede: 0 Dňa 18. 7. 2007 vystúpili na vrchol Nanga Parbatu, 8125 m ďalší dvaja Slováci Martin Gablík a Anton Suchý. Postupovali expedičným spôsobom Kinshofferovou cestou v Diamírskej stene podobne ako 3 dni pred nimi Dodo Kopold a Peter Hámor.
- Ondra Beneš z HUDYteamu zopakoval Silbergeier
[ 8. 5. 2008 11:12:34] - Odpovede: 0 Silbergeier je jedna z nejtěžších vícedélkových cest světa. Tato 200 metrů dlouhá, úžasná vápencová linie vede v levé části Kirchlispitze v rätikonském pohoří ve Švýcarsku. Prvovýstupce a prvopřelezce je Beat Kammerlander, který jí osadil v roce 1993 (8b+, 7c+, 8a+, 7a+, 8b+, 7c+/8a ).
- Česi na Fitz Roy
[ 8. 5. 2008 11:12:31] - Odpovede: 0 8. ledna 2006 vylezla dvojice českých lezců Jindřich Hudeček a Tomáš Sobotka cestu Franco Argentina na Fitz Roy. Via Franco Argentina je variantou klasiky z roku 1952, která spočívá v několika délkovém napřímení cesty v SV stěně.
- Novinky z Patagónie
[ 8. 5. 2008 11:12:30] - Odpovede: 0 Crystal Davis-Robbins a Jon Walsh vyliezli cestu Casarotto Route na Fitz Roy. Davis-Robbins je pravdepodobne prvou ženou, ktorá preliezla tento klasický pilier. Pri druhom pokuse toto americko-kanadské duo vyliezlo cestu za 27 hodín.
- Patagónia - Cerro Torre 2006
[ 8. 5. 2008 11:12:28] - Odpovede: 0 Začiatkom týždňa dňa 28. 3. 2006 sme sa po šesťdesiatich dňoch v Patagónii opäť vrátili domov.
- Dodo Kopold je horolezecom roka 2005
[ 8. 5. 2008 11:12:27] - Odpovede: 0 Anketové lístky boli poslané 51 hlasujúcim (členovia komisie alpinizmu, výkonného výboru SHS JAMES, členovia reprezentačných družstiev a širšieho výberu v roku 2005 a horolezeckí novinári).
- 8c od viedenčanky
[ 8. 5. 2008 11:12:24] - Odpovede: 0 Tento týždeň viedenčanka Barbara Raudner vyliezla cestu Keitos Palast obtiažnosti 8c v rakúskom Hollentali. Kto lezie v okoli Viedne pravdepodobne tuší, že to nebude žiadne ľahké 8c.
- Ertoid je zopakovaný
[ 8. 5. 2008 11:12:22] - Odpovede: 0 Matúš "Kuko" Kostka sa dočkal a Ertoid 10-/10 v Demänovskej doline konečne vyschol a už nič nebránilo aby túto 25m previsnutú lajnu z dielne Vladka Dzurošku doliezol. Cesta je v krásnej kompaktnej previsnutej stene, ide o silovo vytrvalostné lezenie po relatívne dobrých chytoch so skokom v strede a tradičným liptovským bouldríkom za malé chytíky na záver.
- Chuť karakoramského ľadu alebo
[ 8. 5. 2008 11:12:21] - Odpovede: 0 Do Karakoramu sme sa vrátili o dva mesiace skôr ako zvyčajne. Snežilo a v noci mrzlo, avšak my sme vedeli, že len v takýchto podmienkach sa budú dať vyliezť náročné ľadové cesty. Náš malý team tvoril kuchár Fida, styčák Javed, dobrý študent Husein, kameraman Palo Pekarčík a lezci Gabo Čmárik a Dodo Kopold.
- Správa z Yosemitov
[ 8. 5. 2008 11:12:19] - Odpovede: 0 Lezecká sezóna v údolí je v plnom prúde. Legendárny Camp IV je plný a vo vyhlásených cestách ako Nose a Salathé sú dlhé rady. Polovica z nás sa už vrátila domov, no druhá ešte len začína liezť.
- Kubo Kováčik: 8a OS !!!
[ 8. 5. 2008 11:12:17] - Odpovede: 0 Naši mladí búšiči cez leto nezaháľajú a začiatok prázdnin využili na road-trip po západných oblastiach. V hviezdnej zostave Kubo Kováčik, Paľo Loffay, sestry Čemákové z Brna doplnené o podporný tím, postupne zbierali cesty v Arcu, Cheateaudebleau (alebo tak nejako), Tarne a Rodellari.
- 16. Piolet d´Or (Zlatý čakan)
[ 8. 5. 2008 11:12:16] - Odpovede: 0 Slovinskí horolezci Marko Prezelj a Boris Lorenčič získali 16. Zlatý čakan za ich výstup na Chomo Lhari. Vyhodnotenie sa uskutočilo 26. 1. 2007 vo francúzskom Grenoble.
- Potmehúti na Javorákoch
[ 8. 5. 2008 11:12:15] - Odpovede: 0 Počasie je zatiaľ mizerné, ale nažhavení horolezci si aj tak nájdu ciele na rozhýbanie zimných zbraní. Daniel „Saky“ Šak a Michal „Wolfer“ Volf tak urobili v Javorovej doline v zrázoch vpravo od Prednej Javorovej veže. Sú tam krásne mixové terény.
- Nová cesta na Žeruchy
[ 8. 5. 2008 11:12:14] - Odpovede: 0 V auguste sa dvojici Remo Kuchár (Hk Extrém, Trekland) a Andy Kolárik (Millet, Trekland, Hk Extrém) podarilo prihodiť novú cestu na veľmi obľúbené Žeruchy.
- ČHZ udelil Výstup roku 2006 antarktickej expedícii
[ 8. 5. 2008 11:12:12] - Odpovede: 0 V kategorii mixových a ledovcových výstupů pod 6000 metrů byl oceněn ojedinělý objevitelsko-horolezecký výkon – čtyřistakilometrový „prvopřechod“ Ellsworthova pohoří až k Vinson Massif neznámým horským a ledovcovým terénem, bez jakékoliv podpory nebo leteckých depozitů, za náročného a objektivně extrémně nebezpečného lezení ledopády a séraky.
- Ďalší Slováci na Broad Peaku
[ 8. 5. 2008 11:12:11] - Odpovede: 0 Dňa 9. 7. 2006 o 15.15 miestneho času vystúpili na vrchol Broad Peaku Peter Šperka a Peter Kováč.
- Tretia osemtisícovka pre Hámora
[ 8. 5. 2008 11:12:10] - Odpovede: 0 Dnes o 14:00 miestneho času vystúpil Peter spolu s Piotrom Pustelnikom na hlavný vrchol Broad Peaku. Ešte včera dokončili Tres Pedros tretí výškový tábor vo výške 7200.
- História výškového horolezectva
[ 8. 5. 2008 11:12:09] - Odpovede: 2 Teraz, presne po piatich rokoch, v tejto prílohe Jamesáku venovanej 80 rokom JAMESu, Vám ako ťažiskový článok predkladáme pohľad na históriu nášho výškového horolezectva. Nie je to náhodné. Roky končiace jedničkou sú pre náš spolok akési magické, vznik spolku v roku 1921, pred 30 rokmi stáli naši horolezci v roku 1971 na prvej našej osemtisícovke, na Nanga Parbate, pred 25 rokmi urobili veľmi ťažký prvovýstup na Makalu, v roku 1981 dobyli Kangchenjungu. Potom prišiel na rad aj Everest.
- Pálivé chyty zo Španielska
[ 8. 5. 2008 11:12:07] - Odpovede: 0 Dnes sa vám opäť hlasime zo Španielska. Včera som písal, že P. Dolezaj aj Juro Repčík začali nacvičovať dve rozdielne 8c. Dnes ich obaja aj vyliezli, takže máme hneď dve 8c za jeden deň. Doležajove Welcome to Tihuana a Repčíkové, zatiaľ nepomenované v 30 metrovom previse.
- Aleksandra Taistra na „Geminis”, 8b+ RP
[ 8. 5. 2008 11:12:06] - Odpovede: 0 Ola (Alpinus Expedition Team, Mammut, Evolv) strávila záver sezóny v španielskej oblasti Rodellar. Jej cieľom bolo vyliezť jednu z najznámejších ciest v sektore Gran Boveda – “Geminis”.
- Na Broad Peaku aj Slovák Pavol Lupták
[ 8. 5. 2008 11:12:05] - Odpovede: 0 Dňa 12. 7. 2007 vystúpili na hlavný vrchol Broad Peaku 8047 m traja členovia Poldateamu Czech K2 and Broad Peak Expedition 2007 - Zdeněk Hrubý, Pavol Lupták a Radim Slíva. Pavol Lupták je členom HO Slavia Žilina, momentálne žije v Ostrave.
- Patxiho 8c+ na druhý pokus
[ 8. 5. 2008 11:12:03] - Odpovede: 0 Seňor Patxi je nezadržateľný. Vyliezol ďalšie 8c+, Mercenaris del passat, v Santa Linya. Stačili dva pokusy a bolo vylezené. Myslí si, že to bolo ťažké 8c+ ale v ten deň cítil zverskú silu.
- Slovenský Tangerine Trip
[ 8. 5. 2008 11:12:02] - Odpovede: 0 Dvojica Martin Heuger a Dušan Myslivec preliezla v októbri známu hákovačku Tangerine Trip na El Capa v Yosemitoch. Cesta sa nachádza v pravej časti steny, má dĺžku 750 metrov a obtiažnosť VI 5.7 A3+.
- Záver horolezeckej sezóny 2007
[ 8. 5. 2008 11:12:01] - Odpovede: 0 Záver horolezeckej sezóny sa bude konať v dňoch 24.- 25. 11. 2007 v reštaurácii Tiesňava v Manínskej úžine.
24. 11. 2007, 19:00 - vyhodnotenie horolezeckej sezóny 2007, reprezentačné družstvá pre rok 2008, vyhlásenie ocenených výstupov, premietanie z lezeckých akcií sezóny 2007
- Vysoké Tatry, Ostrva - Mekka slovenského odvážneho lezenia
[ 8. 5. 2008 11:12:00] - Odpovede: 0 Miesto, kde naj slovenskí lezci hľadajú útočisko pred neznesitelným hicom.
- Výstup na Nanga Parbat 8125 m, 10. - 16. 7. 2007, Peter Hámor, Dodo Kopold, Piotr Morawski
[ 8. 5. 2008 11:11:59] - Odpovede: 0 Náš druhý pokus o výstup na vrchol Nanga Parbatu sme si naplánovali na piatok 13. 7., ale nakoniec bolo všetko úplne inak.
- Slováci odchádzajú na dve osemtisícovky – Nanga Parbat a K2
[ 8. 5. 2008 11:11:56] - Odpovede: 0 V stredu 20. 06. 2007 odlieta z Viedne do Islamabadu partia horolezcov, ktorí si za cieľ vybrali Karakoram.
- 5 osemtisícoviek za 11 mesiacov
[ 8. 5. 2008 11:11:54] - Odpovede: 0 Na hory sa dá pozerať rôzne. Pre mravca je pohodený kamienok Everestom. Pre dieťa K2 znamená kopec. A horolezcom ponúka 14 himalájskych osemtisícoviek najväčšiu horolezeckú výzvu.
5161 - 5190 / 5332
|
173 / 178
|
|
 |
 |
 |
 |
|
|