 |
 |
 |
 |
Články |
Témy: 5324 |
|
 |
 |
Diskusia |
SHS JAMES |
Jamesák |
Skialpinizmus |
Stav istenia |
Inzercia |
Off topic |
|
 |
 |
Vitajte v Jamesáckej diskusii - Priatelia, sme radi, že ste si našli čas pre sledovanie našej diskusie. Na to, aby táto diskusia plnila svoj účel a jej obsah neodrádzal potencionálnych prispievateľov je potrebné dohodnúť si niekoľko pravidiel: - Všetky príspevky, ktoré majú komerčný charakter (predaj, kúpa, ...) patria do rubriky Inzercia. V prípade že na to niekto pozabudne, bude jeho príspevok dodatočne presunutý tam kam patrí - do Inzercie. - Pri písaní vašej reakcie použite len text predchádzajúcej správy, na ktorý bezprostredne reagujete. Zvýši sa tým čitateľnosť vášho príspevku. - Vo vašich reakciách sa snažte príliš neodbočovať od témy. V prípade potreby zadajte novú správu a začnite nové diskusné vlákno. - K svojím spoludiskutujúcim buďte slušní. Osobné invektívy si vymieňajte súkromným mailom. - V prípade obvzlášť otravných príspevkov budú tieto presunuté do rubriky Off topic. Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemný pokec.
|
 |
 |
- Slováci vyliezli cestu Escudo na Huascarane
[ 8. 5. 2008 11:27:49] - Odpovede: 0 1. 7. 2007 sa Vladovi Fialovi a Dušanovi Fuskovi z HK Lokomotíva Nitra, členom Expedície Huascaran 2007, podarilo vyliezť cestu Escudo na predvrchol Huascaranu 6650 m (1000 m, D+; 65°).
- Daila Ojeda, ďalšie 8b+
[ 8. 5. 2008 11:27:47] - Odpovede: 0 Daila drtí skalu v španielskom Margalef. Tentokrát neodolala La via del Kim, jej ďalšie 8b+. (www.8a.nu)
- Nové info zo Santa Linya
[ 8. 5. 2008 11:27:44] - Odpovede: 0 V jaskyni aktivita nepoľavuje. Okrem stálic Chrisa Sharmu, Daniho Andradu, Edu Marína, do jaskyne zavítali aj juniori, medzi nimi aj Adam Ondra. Zatiaľ sa mu podarilo vyliezť “Digital system”, 8c OS a tiež “La novena enmienda”, 9a+.
- Gabriel Moroni, Dreamtime 8B+
[ 8. 5. 2008 11:27:35] - Odpovede: 0 Gabriel Moroni zopakoval Dreamtime 8B+ (V14), jedno z najkrajších a najviac opakovaných 8B+.
Dreamtime je bouldrový problém, pôvodne ohodnotený na V15, Cresciano, Švajčiarsko.
- Slavo Mitro a Rado Lukáč úspešní v Spiderovi
[ 8. 5. 2008 11:27:24] - Odpovede: 0 V sobotu 20. 5. sa dvojici Slavo Mitro a Rado Lukáč podarilo preliezť voľne cestu Spider na Aniča Kuk. Autorom je fenomenálny slovinský lezec Marko Lukič a jej klasifikácia je 8a.
- Míša Drlíková vyliezla Abregenief, 8b
[ 8. 5. 2008 11:26:29] - Odpovede: 0 Zase posílam francouzské teplé sluníčko a svítí mi teď více, protože jsem předevčírem konečně vylezla to 8b z loňska, ale stejně se mi podařilo ještě spadnout z posledního těžkého kroku před dolezem plotnou za 6a, už jsem se bála, že jsem schopna spadnout i tam.
- Zoznam lezeckých oblastí na Slovensku, obmedzenia, správcovia skál
[ 8. 5. 2008 11:19:18] - Odpovede: 6 Horolezecké, skalkárske, ľadové a skialpinistické terény - stav k 9. 12. 2024.
- Jarmila Tyrril v Antarktíde
[ 8. 5. 2008 11:15:41] - Odpovede: 0 Koncom roku 2007 Slovenka, žijúca v Austrálii, Jarmila Tyrril, vyrazila na expedíciu do Antarktídy. Na Slovensku sme zatiaľ počuli o jej skvelých prelezoch na skalkách, tentokrát dokazuje svoje kvality v extrémnych podmienkach hôr v Antarktíde.
- Lezecké oblasti v CHKO Ponitrie
[ 8. 5. 2008 11:14:12] - Odpovede: 0 Dňa 17. 2. 2006 sa uskutočnilo stretnutie prestaviteľov Správy CHKO Ponitrie a SHS JAMES.
- SP UIAA v boulderingu, Erlangen, Nemecko - Marek Repčík skončil na 16. mieste
[ 8. 5. 2008 11:14:06] - Odpovede: 0 V nemeckom Erlagene sa v dňoch 16. - 17. 4. 2004 uskutočnil Svetový pohár v boulderingu. V ženách zvíťazila Sandrine Levet z Francúzska a v mužoch Kilian Fischhuber z Rakúska. Z našich reprezentantov sa pretekoch zúčastnili Marek Repčík a Andrej Chrastina. Marek prvé dva bouldre vyliezol, v treťom bouldri sa zranil, ale aj napriek tomu sa umiestnil na výbornom 16. mieste. Andrej skončil na 19. mieste.
- Úspešný Paľo Loffay
[ 8. 5. 2008 11:13:04] - Odpovede: 0 Počas víkendu v dňoch 20. -21. mája 2006 sa Paľovi Loffayovi zadarilo v rakúskej oblasti Hochkogel na Hohe Wande. Štýlom OS vyliezol cesty Manitou 9- a Red Bull 9-/9 a RP Nobody za 9+/10- (na druhý pokus) a Nirvana klasifikácie 9-.
- Ďalšie 8c+ Adama Ondru
[ 8. 5. 2008 11:13:01] - Odpovede: 0 Adam Ondra z Českej republiky vyliezol začiatkom marca ďalšie 8c+ a to cestu Histerija v slovinskej Mišej peči. Trinásťročný Adam počas trojdňového výletu do Ospu vyliezol ešte 2 cesty za 8c.
- Pajštúnsky budíček 2006 - jarný horolezecký zraz, 21. 5. 2006
[ 8. 5. 2008 11:12:57] - Odpovede: 0 Jarný zraz horolezcov na Pajštúne sa kvôli zlému počasiu presunul z pôvodného termínu 30. 4. na 21. 5. 2006. Tentokrát počasie vydržalo, bolo zamračené, občas padla kvapka. Na zraze sa zúčastnilo okolo 70 účastníkov všetkých generácií.
- Martin Straník 8b OS
[ 8. 5. 2008 11:12:55] - Odpovede: 0 Martin Straník, mladý silák z Čiech, vyliezol začiatkom marca svoje prvé 8b Lucky Luke štýlom OS v Mišej peči. V ten istý deň 16-ročný Martin ešte vyonsajtoval cestu Popaj za 8a+.
- Majstrovstvá Rakúska v ľadovom lezení - Andrej Kolárik na 2. mieste
[ 8. 5. 2008 11:12:53] - Odpovede: 0 V dňoch 8. – 9. 1. 2005 sa v rakúskom Kötschach-Mauthen/Kärnten uskutočnili už piate medzinárodné majstrovstvá Rakúska v ľadovom lezení. Zúčastnili sa ich aj naši horolezeci. V mužoch zvíťazil Urs Odermatt zo Švajčiarska a v ženách Tanja Grmovšek zo Slovinska.
- Zimný výpredaj v Alpinuse
[ 8. 5. 2008 11:12:52] - Odpovede: 0 Marec 2008 – najnižšie ceny na trhu. Členovia JAMES zľava 10% (neplatí na akcie), neváhajte, len do vypredania zásob! Ponúkame športové outdoorové vybavenie pre turistiku, voľný čas a pobyt v prírode, camping, vysokohorskú turistiku, horolezectvo, skitouring, skialpinizmus, lyžovanie, nordic walking, via ferraty a podobne.
- 700 metrový ľad sólo
[ 8. 5. 2008 11:12:52] - Odpovede: 0 Americký horolezec Whit Magro vyliezol začiatkom februára sólo 700 metrový vodný ľad Losar, WI5, oblasť Khumbu v Nepále. Ľadopád je vidieť priamo z Namche Bazaar. Magro a Brady Robinson, ktorí pracujú ako dobrovoľnící v Horolezeckej škole Khumbu (Charitatívny fond Alexa Lowa) si tento ľad preliezli v januári.
- Face to Face II. kolo
[ 8. 5. 2008 11:12:49] - Odpovede: 0
- Daniel Andrada 9b
[ 8. 5. 2008 11:12:48] - Odpovede: 0 Daniel Andrada preliezol cestu Ali Hulk za 9b v jaskyni Ali Baba v Rodellari (predĺženie, štart zo sedu).
- Metallica v Tatrách
[ 8. 5. 2008 11:12:47] - Odpovede: 0 Dňa 12. septembra 2006 sme so Stanislavom „Kvakom“ Hovancom (ČHS, HO Baník Karviná, Triop, Singing Rock) preliezli cestu Metallica 9+, ktorá vedie na Mnícha v poľskej časti Vysokých Tatier, šlýlom Flash team.
- Expedícia Cho Oyu/Shisha Pangma
[ 8. 5. 2008 11:12:43] - Odpovede: 0 Dňa 10. 3. 2007 odletela do Himaláji slovenská expedícia. Jej cieľom sú 2 osemtisícovky Cho Oyu normálkou a prvovýstup v juhozápadnej stene Shisha Pangma alpským štýlom.
- Leto v Šamoríne
[ 8. 5. 2008 11:12:42] - Odpovede: 0 V druhej polovici júla 2006 pôsobilo v oblasti Mont Blancu 11 slovenských horolezcov. Prinášame vám prehľad výstupov, ktoré preliezli.
- Babský víkend v Ospe
[ 8. 5. 2008 11:12:40] - Odpovede: 0 Tento víkend 9. - 11. 3. 2007 sa nás v slovinskom Ospe zišla riadna kopa Slovákov. Zadarilo sa hlavne dievčatám. Katka Fickuliaková hneď v piatok po príchode si dala na rozlez Giljotinu za 8a. Predtým pri predchádzajúcich návštevách Mišej peči si túto cestu párkrát skúsila.
- Nový boulder od Nicola v Hueco Tanks
[ 8. 5. 2008 11:12:39] - Odpovede: 0 Fred Nicole spravil v Hueco Tanks (Texas) ďalší super ťažký boulder. Počas decembrovej návštevy jeho obľúbenej oblasti, tento 35 ročný Švajčiar pridal logický sit štart k jeho bouldru z minulej zimy Terre de Sienne klasifikácie V15.
- Na Nanga Parbat vystúpili ďalší dvaja Slováci - Gablík a Suchý
[ 8. 5. 2008 11:12:36] - Odpovede: 0 Dňa 18. 7. 2007 vystúpili na vrchol Nanga Parbatu, 8125 m ďalší dvaja Slováci Martin Gablík a Anton Suchý. Postupovali expedičným spôsobom Kinshofferovou cestou v Diamírskej stene podobne ako 3 dni pred nimi Dodo Kopold a Peter Hámor.
- Ondra Beneš z HUDYteamu zopakoval Silbergeier
[ 8. 5. 2008 11:12:34] - Odpovede: 0 Silbergeier je jedna z nejtěžších vícedélkových cest světa. Tato 200 metrů dlouhá, úžasná vápencová linie vede v levé části Kirchlispitze v rätikonském pohoří ve Švýcarsku. Prvovýstupce a prvopřelezce je Beat Kammerlander, který jí osadil v roce 1993 (8b+, 7c+, 8a+, 7a+, 8b+, 7c+/8a ).
- Česi na Fitz Roy
[ 8. 5. 2008 11:12:31] - Odpovede: 0 8. ledna 2006 vylezla dvojice českých lezců Jindřich Hudeček a Tomáš Sobotka cestu Franco Argentina na Fitz Roy. Via Franco Argentina je variantou klasiky z roku 1952, která spočívá v několika délkovém napřímení cesty v SV stěně.
- Novinky z Patagónie
[ 8. 5. 2008 11:12:30] - Odpovede: 0 Crystal Davis-Robbins a Jon Walsh vyliezli cestu Casarotto Route na Fitz Roy. Davis-Robbins je pravdepodobne prvou ženou, ktorá preliezla tento klasický pilier. Pri druhom pokuse toto americko-kanadské duo vyliezlo cestu za 27 hodín.
- Patagónia - Cerro Torre 2006
[ 8. 5. 2008 11:12:28] - Odpovede: 0 Začiatkom týždňa dňa 28. 3. 2006 sme sa po šesťdesiatich dňoch v Patagónii opäť vrátili domov.
- Dodo Kopold je horolezecom roka 2005
[ 8. 5. 2008 11:12:27] - Odpovede: 0 Anketové lístky boli poslané 51 hlasujúcim (členovia komisie alpinizmu, výkonného výboru SHS JAMES, členovia reprezentačných družstiev a širšieho výberu v roku 2005 a horolezeckí novinári).
5131 - 5160 / 5324
|
172 / 178
|
|
 |
 |
 |
 |
|
|