 |
 |
 |
 |
Články |
Témy: 5329 |
|
 |
 |
Diskusia |
SHS JAMES |
Jamesák |
Skialpinizmus |
Stav istenia |
Inzercia |
Off topic |
|
 |
 |
Vitajte v Jamesáckej diskusii - Priatelia, sme radi, že ste si našli čas pre sledovanie našej diskusie. Na to, aby táto diskusia plnila svoj účel a jej obsah neodrádzal potencionálnych prispievateľov je potrebné dohodnúť si niekoľko pravidiel: - Všetky príspevky, ktoré majú komerčný charakter (predaj, kúpa, ...) patria do rubriky Inzercia. V prípade že na to niekto pozabudne, bude jeho príspevok dodatočne presunutý tam kam patrí - do Inzercie. - Pri písaní vašej reakcie použite len text predchádzajúcej správy, na ktorý bezprostredne reagujete. Zvýši sa tým čitateľnosť vášho príspevku. - Vo vašich reakciách sa snažte príliš neodbočovať od témy. V prípade potreby zadajte novú správu a začnite nové diskusné vlákno. - K svojím spoludiskutujúcim buďte slušní. Osobné invektívy si vymieňajte súkromným mailom. - V prípade obvzlášť otravných príspevkov budú tieto presunuté do rubriky Off topic. Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemný pokec.
|
 |
 |
- Česká horolezecká expedícia Go 8000 Cho Oyu 2004 úspešná
[ 8. 5. 2008 13:22:07] - Odpovede: 0 Petr Novák a Petr Malý stáli dňa 11. 5. 2004 na vrchole 6. najvyššej hory sveta Cho Oyu vysokej 8201 m. Vystupovali klasickou cestou zo severu. Ďalšími členmi expedície sú Ján Vesták, Jan Krabec, Jiří Pěnkava a František Šika.
- Za siedmimi horami
[ 8. 5. 2008 13:22:03] - Odpovede: 0 Pod mottom „Sedem stien na siedmich kontinentoch“ si bratia Iker Pou a Eneko Pou predsavzali uskutočniť svoje „svetové turné“. Iker sa preslávil predovšetkým vylezením jedného z mála opakovaní cesty Action Directe (11) od Wolfganga Güllicha.
- Manželia Payneovci na Chomolhari v Tibete
[ 8. 5. 2008 13:21:57] - Odpovede: 0 Manželská dvojica Julia-Ann Clyma a Roger Payne vyliezli na Chomolhari vysoký 7314 metrov. Práve sme dostali od Rogera mail z Kathmandu. „Náš výlet do Tibetu bol úspešný. Vystúpili sme na Chomolhari, ale nepodarilo sa nám dokončiť novú cestu v S stene."
- Miša Drlíková vo Francúzsku
[ 8. 5. 2008 13:21:53] - Odpovede: 0 Miša Drlíková a Roman Pavlorek zavítali opäť do domovského Francúzska. Miši sa podarili krásne prelezy ako 7c - OS, 2x 7c+ PP, 4 8a+ PP, jedno z nich na tretí pokus. Snáď nám viac povie, keď sa vráti začiatkom mája.
- Lezecký maratón na Turniskách
[ 8. 5. 2008 13:21:49] - Odpovede: 0 Prvého mája 2004 sa konal 4. ročník 12. hodinového lezeckého maratónu na Turniskách. Pretekalo 12 dvojíc. Víťazmi sa stali Janko Pukanský s Peťom Kuzmiakom (Zomby), ktorí vyliezli 31 ciest a mali dokopy 130 bodov.
- Prvý ženský prelez cesty Maratón 8a+
[ 8. 5. 2008 13:21:46] - Odpovede: 0 Míša Drlíková urobila prvý ženský prelez cesty Maratón 8a+ vo Višňovom. Silovo-vytrvalostná cesta s bouldrom na začiatku dala zabrať už nejednému silákovi.
- Prvé 8a Kuba Kováčika
[ 8. 5. 2008 13:21:42] - Odpovede: 0 Vo fracúzskej lezeckej oblasti Les Gorges du Tarn vyliezol 15. 7. 2004 Kubo Kováčik svoje prvé 8a. Bola to cesta Arnaque.com. Preliezol to na druhý pokus PP.
- Patagonské léto
[ 8. 5. 2008 13:21:39] - Odpovede: 0 Vážení a milí stoupači, během června tohoto roku jsme otevřeli nové vertikální prostory v západní stěne Lomničáku. Takže neváhajte a vyzkoušejte. Ocitnete se v lahúdkářství plotnového lezení. Vynikající! Delikatesní!
- Adam vyliezol 4 cesty klasifikácie 8a+ štýlom OS
[ 8. 5. 2008 13:21:36] - Odpovede: 0 Lezecká oblast Les Gorges du Tarn patří určitě k nejúžasnějším ve Francii. Adam zde vylezl další 4 cesty obtížnosti 8a+ stylem OS - Gage de ma parole, Priez pour nous, La bomba a A bicyclette.
- Gaskins vyliezol 9a+
[ 8. 5. 2008 13:21:32] - Odpovede: 0 Britský lezec John Gaskins vyliezol krátku silovú cestu na vápenci v severnom Anglicku, ktorú oklasifikoval 9a+. Nazval ju Violent New Breed, má 6 metrov a dva nity. Vedie previsom v jaskyni G-Spot v Giggleswicku, na najnižšej skalke v Yorkshire.
- Mount Oujdad, Taghia Gorge, Maroko
[ 8. 5. 2008 13:21:25] - Odpovede: 0 V júni 2004 malý poľský tím v zložení David Kaszlikowski, Eliza Kubarska a Borek Szybinski vyliezli voľne multi pitch cestu Barracuda (600 m, 7c+ max. 7a+ povinné) na Mount Oujdad (2695 m) v Taghia Gorge. Trojica vyliezla cestu za dva týždne a následne ju dala voľne.
- Andrej Kamas a Zuzka Bušfyová ve formě
[ 8. 5. 2008 13:21:22] - Odpovede: 0 Andrej Kamas se stal súlovským lídrem posledních let a nejvyšší měrou se podílí na rozvoji Súlova po roce 2000. Za nesmírné množství krásných cest mu mohou být vděční lezci všech „váhových“ kategorií, od rekreačních po top climbery. Jeho zásluhou se rozlehlá skalní rokle bělavých štítů znovu dostala do hledáčku lezeckých es.
- Nejsilnější muži na Ostravsku
[ 8. 5. 2008 13:21:19] - Odpovede: 0 Nejsilnější muži na Ostravsku Petr Pen Šindel a po letech i Michal Cienciala se nacházejí v plné formě. Pen po sezónách, kdy jednou ročně podstupoval pokusy, co to s ním udělá, když bude dobývat vysoké hory (Mt. Mc. Kinley, Huascarán), a potom také bigwally (Sfinga v Peru, Chamonix), zjistil, že 8b se tak vylézt nedá, zanechal experimentů a pustil se čistě do sportovního lezení.
- Caldwell vyliezol voľne Dihedral Wall
[ 8. 5. 2008 13:21:17] - Odpovede: 0 Tommy Caldwell dal voľne Dihedral Wall v JZ stene El Capitana, čím vytvoril pravdepodobne jednu z najťažších voľných bigwallov na svete, tradicionalistickú VI 5.14. Caldwell vyliezol cestu RP počas 4 dní v máji. Liezol so svojou ženou Beth Rodden, ktorá šplhala celú cestu so zlomenou nohou.
- Sjong, Schneider Free Golden Gate
[ 8. 5. 2008 13:21:13] - Odpovede: 0 Justen Sjong a Steve Schneider vyliezli voľne Golden Gate za 5.13b na El Capitane, čo bolo štvrtým priestupom tejto 41-dĺžkovej cesty z dielne bratov Huberovcov. Dvojica skúsila cestu v máji, ale kvôli zle držiacim skobám v 31. dĺžke za 5.13a a hrozbe dlhého pádu ustúpili. Sjong totiž vybral v tejto dĺžke dve skoby rukou. V júni sa vrátili do cesty a s dovolením Huberovcov pridali do dĺžky nit. Nechali tam aj pôvodné skoby pre tých, čo by si chceli vyliezť cestu v pôvodnom odistení.
- Davis vyliezla El Cap voľne za jeden deň
[ 8. 5. 2008 13:21:11] - Odpovede: 0 Steph Davis sa stala druhou ženou, ktorá vyliezla voľne El Capitan za jeden deň. Podarilo sa jej koncom mája preliezť cestu Free Rider za 22:15 hod. Tento jednpdňový výstup spravila mesiac po tom, čo preliezla túto 38 - dĺžkovú cestu voľne 5.12+. Je to druhýkrát, čo žena preliezla všetky dĺžky voľne ako prvá v ceste na El Capitane. Dawis pre jej jednodňovom výstupe sprevádzal rakúsky fotograf Heinz Zak.
- Huberovci prekonali v Zodiacovi rekord
[ 8. 5. 2008 13:21:08] - Odpovede: 0 Bratia Hubercovi Alexander and Thomas vyliezli El Capitan za menej ako 2 hodiny. Minulý rok liezli túto 16 dĺžkovú cestu v pravej časti El Capitana päťkrát. Bratia stále zlepšovali svoj čas a ich konečný rekord bol 2:31:20 hod. Pri ich poslednom pokuse sa dostali hlboko pod dve hodiny. Veľký zástup lezcov ich na El Cap Meadow sledoval a povzbudzoval výkrikmi.
- Medzinárodná Expedícia Annapurna 8091 m
[ 8. 5. 2008 13:21:06] - Odpovede: 0 Vážení športoví priatelia výškového horolezectva, dovoľte aby sme Vám oznámili, že v dňoch 28. 3. - 25. 5. 2004 sa ideme zúčastniť medzinárodnej expedícií na 10. najvyšší vrch sveta na ANNAPURNU Boningtonovou cestou, ktorú vedie špičkový poľský himalajista Piotr PUSTELNIK. Na stránkach www.8000.sk vás budeme podrobnejšie informovať o príprave a samotnom priebehu výstupu.
- 8b+ na Kalvárii v Nitre
[ 8. 5. 2008 13:21:03] - Odpovede: 0 Dňa 14. júla 2004 sa podarilo Rišovi Nyékimu vyliezť projekt Chán Tigrie oko na Kalvárii v Nitre. Nástup do cesty je zo sedu. Jedná sa o atletickú cestu s 37 krokmi. Rišo jej dal klasifikáciu 8b+, 10+. Cestu odistil na jar tohto roku. Je to doktorovaná umelina v kameňolome.
- Výstup na Huandoy SZ stenou
[ 8. 5. 2008 13:20:59] - Odpovede: 0 Tak a znova v Huaraze. Včera (8. 7. 2004) som sa vrátil zo SZ steny Huandoy Norte (6395 m). Podarilo sa mi vyliezť krásnu cestu dlhú cca. 1000 m, celú sólo, obtiažnosť D+, v UIAA klasifikácia V, 75 stupňov. Všetko som liezol bez lana až na jednu mixovú dĺžku vo výške cca. 6100 m (V). Liezol som od 2.00 v noci do 15.00, vrchol, otočka a celá ľadovo-skalná stena dolu s 3 skrutkami na sedačke a jednou kotvou. Zostup trval nekonečných 12 hodín.
- Vytvorenie novej lezeckej oblasti v Nórsku, Eidfjord
[ 8. 5. 2008 13:20:56] - Odpovede: 0 Cieľom môjho projektu je v termíne 12. 7. až 14. 8. 2004 pripraviť a zdokumentovať novú lezeckú oblasť v lokalite Eidfjord a tým aj prispieť k zvýrazneniu a šíreniu dobrého mena Slovenska v svetovom meradle. Eidfjord je turistické mesto, ktoré sa nachádza na konci Hardangerského fjordu neďaleko mesta Bergen.
- Slováci opäť v Peru
[ 8. 5. 2008 13:20:51] - Odpovede: 0 Práve sme dostali zaujímavý mail z Peru od Tomáša Klinku: Ahoj Vlado, tu je Tomáš z Huarazu, hlásim sa po niekoľkých výjazdoch do kopcov. Podarilo sa nám pár pekných výstupov. Najprv sme vyliezli (Vlado Fiala, Maroš Gnoth, Jaro Švitorík a ja) Tocllaraju (6034 m) normálkou S hrebeňom, obtiaznosť D, pekný snehový výstup, na konci s dvoma dĺžkami do 60 stupňov.
- Zvon má konečne opakovanie
[ 8. 5. 2008 13:20:48] - Odpovede: 0 Cesta Zvon v Kostolci, ktorej autor je Dino Kuráň, odolávala 1. opakovaniu viac ako 3 roky vďaka prívlasku "vražda". Vlasto Pšenko 19. júna 2004 urobil jej prvé opakovanie. Prvú dĺžku dal RP, druhá je hákovačka za A2 a tretiu dal OS, orientačná klasifikácia je okolo 8 A2. Dobrou prípravou mu bolo RP opakovanie cesty KORORO na Ostrve 5 dní pred tým.
- Pochylého platne majú ženský prelez
[ 8. 5. 2008 13:20:44] - Odpovede: 0 19. júna 2004 preliezla Petra Tomanová (21, Petrolservis, HK Zlaté Moravce) štýlom RK Pochylého platne, 8-, na Kežmarský štít.
- Ďalšie 8c Bereziartu
[ 8. 5. 2008 13:20:34] - Odpovede: 0 Začiatkom júna preliezla Josune Bereziartu ďalšiu cestu klasifikácie 8c. Tentokrát je to Pata Negra v oblasti Rodellar v sektore Las Ventanas. (Túto cestu preliezol v roku 2003 Juraj Repčík). Má 35 metrov, vedie sprava doľava v streche a má tri ťažké bouldre.
- Adam Ondra dal 8b+
[ 8. 5. 2008 13:20:32] - Odpovede: 0 Začiatkom júna si 11 - ročný Adam Ondra opäť posunul svoje maximum. V nemeckej oblasti Kochel vyliezol svoju prvú cestu klasifikácie 8b+ Baby Basher.
- Český zázrak
[ 8. 5. 2008 13:20:31] - Odpovede: 0 Maličký chlapec z Brna Adam Ondra (Sun Sport, Saltic, Singing Rock) ve svých jedenácti letech má již na svém kontě čtyři cesty 8a+ on sight! Z toho dvě ve Francii, jednu v Ospu a jednu ve Frankenjuře – SMS 10-, kterou považuje mezi nimi za nejtěžší. Výčet přelezených 8a+ RP a 8a on sight by zabral hezkých pár řádků, proto zde uvedu jen ty nejtěžší cesty: Mrtvašski ples 8b v Ospu na třetí pokus a právě teď, počátkem května, Evoluci 10 v Moravské krase.
- Cesta Kuľhavý na Ostrve AF prelezená
[ 8. 5. 2008 13:20:30] - Odpovede: 0 Dňa 15. 6. sme sa konečne dostali liezť do Vysokých Tatier. Trochu to povolilo a sniežik sa roztopil a tak sme Mirom Medvedcom preliezli na Ostrve cestu Kuľhavý, Lenard, Súľovský klasifikácie 5 A2. Pavol Jackovič mi to doporučil, že je to vážna cesta, a že nemá okrem neho asi žiadny prelez. Tak sme sa nato išli pozrieť. A zadarilo sa!
- Rusi vyliezli novú cestu v S stene Everestu
[ 8. 5. 2008 13:20:29] - Odpovede: 1 O 9.15 ráno 30. 5. 2004 vystúpila na vrchol Everestu trojica ruských horolezcov Pavel Šabalin, Ilia Tuhvatullin a Andrej Marijev, čím dokončili prvovýstup v S stene Centrálnym pilierom. Následne stála na vrchole aj ďalšia dvojka Viktor Volodin a Viktor Bobok. Vedúcim expedície bol Viktor Kozlov.
- Rekordný výstup na Everest
[ 8. 5. 2008 13:20:26] - Odpovede: 0 Hneď po skočení niekoľko dňovej búrky vyrazil 21. mája na vrchol 26-ročný Šerpa Pemba Dorji. Podarilo sa mu vystúpiť zo základného tábora na Everest za neuveriteľných 8 hodín a 10 minút. Prekonal o vyše dve a pol hodiny predchádzajúci rekord krajana Lakpa Gelu z roku 2003, ktorý mal čas 10:43.
4261 - 4290 / 5329
|
143 / 178
|
|
 |
 |
 |
 |
|
|