 |
 |
 |
 |
Články |
Témy: 5329 |
|
 |
 |
Diskusia |
SHS JAMES |
Jamesák |
Skialpinizmus |
Stav istenia |
Inzercia |
Off topic |
|
 |
 |
Vitajte v Jamesáckej diskusii - Priatelia, sme radi, že ste si našli čas pre sledovanie našej diskusie. Na to, aby táto diskusia plnila svoj účel a jej obsah neodrádzal potencionálnych prispievateľov je potrebné dohodnúť si niekoľko pravidiel: - Všetky príspevky, ktoré majú komerčný charakter (predaj, kúpa, ...) patria do rubriky Inzercia. V prípade že na to niekto pozabudne, bude jeho príspevok dodatočne presunutý tam kam patrí - do Inzercie. - Pri písaní vašej reakcie použite len text predchádzajúcej správy, na ktorý bezprostredne reagujete. Zvýši sa tým čitateľnosť vášho príspevku. - Vo vašich reakciách sa snažte príliš neodbočovať od témy. V prípade potreby zadajte novú správu a začnite nové diskusné vlákno. - K svojím spoludiskutujúcim buďte slušní. Osobné invektívy si vymieňajte súkromným mailom. - V prípade obvzlášť otravných príspevkov budú tieto presunuté do rubriky Off topic. Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemný pokec.
|
 |
 |
- Torres del Brujo, Chile II
[ 8. 5. 2008 13:26:53] - Odpovede: 0 Po dvojdňovom pochode sme sa dostali pod Torres del Brujo. Boli tu už talianski a španielski horolezci. Oznámili nám, že prístupový ľadovec pod Brujo je vo veľmi zlom stave a v podstate sa nedostali pod stenu. Chvíľu nám trvalo, kým sme sa zorientovali a našli si cestu cez ľadovec.
- 8c OS od Tomáša Mrázka
[ 8. 5. 2008 13:26:35] - Odpovede: 0 Tomášovi Mrázkovi se v oblasti Rodellar podařilo vylézt cestu Pata Negra obtížnosti 8c na OS. Cesta je 40 dlouhá, vede převážně stropem. Bylo to poprvé, kdy se Tomáš vážně pokusil o cestu obtížnosti 8c na OS, a vyšlo to! Avšak ne, že by byl nějaký nováček v on sight lezení. Měl za sebou již 5 x 8b+ OS a tento rok 13 x 8b OS.
- Zenyatta Mondatta pre Stucchi a Davila
[ 8. 5. 2008 13:26:32] - Odpovede: 0 Začiatkom kúna sa podaril dvojici Talianov (Silvester Stucchi a Elena Davila) zriedkavý priestup cesty Zenyatta Mondatta v Yosemitoch. Ide o 540 metrovú technickú cestu, ktorú spravili v roku 1981 Bridwell, Mayfield a Row.
- Heinz Zak vysóloval Separate Reality v Yosemitoch
[ 8. 5. 2008 13:26:31] - Odpovede: 0 Dvadsietehotretieho mája spravil Heinz Zak druhý sólo priestup Separate Reality jednej z najznámejších špár nielen v Yosemitoch. Ako asi väčšina vie, táto 6 metrová strechová špára sa považuje za dôležitý míľnik v horolezeckej histórie. Prvýkrát ju preliezol domáci Ron Kauk v roku 1977.
- Lavína na Annapurne
[ 8. 5. 2008 13:26:29] - Odpovede: 0 Z Himalájí prišla zlá správa. Taliansky horolezec Christian Kuntner zahynul v lavíne na Annapurne. Kuntner vystúpil na 13 osemtisícoviek bez pomoci kyslíka. Jeho poslednou bola Lhoce 15. 5. 2004.
- Josune Bereziartu vyliezla Bimbaluna 9a/9a+
[ 8. 5. 2008 13:26:28] - Odpovede: 0 Josune Bereziartu pokračuje vo fantastických výkonoch ďalej. Začiatkom mája sa podarilo tejto fenomenálnej španielskej lezkyne preliezť cestu Bimbaluna klasifikácie 9a/9a+, čím sa jej podarilo posunúť ženské maximum opäť vyššie.
- Brenna dal Underground
[ 8. 5. 2008 13:26:27] - Odpovede: 0 25. 5. 2005 sa podarilo talianskemu lezcovi Cristianovi Brennovi spraviť 7. prelez známej cesty Underground klasifikácie 8c+/9a v oblasti Massone (Arco, Taliansko).
- Alan Hinkes skompletizoval zbierku osemtisícoviek
[ 8. 5. 2008 13:26:24] - Odpovede: 0 Tridsiateho mája 2005 vystúpil britský horolezec Alan Hinkes na vrchol Kančendžongy (8586 m) a stal sa prvým Britom, ktorý zdolal všetkých 14 osemtisícoviek. Alanov výstup na tretí najvýšší vrchol sveta nebol kvôli zlému počasiu a nebezpečenstvu lavín vôbec jednoduchý.
- Bodka za sezónou
[ 8. 5. 2008 13:26:22] - Odpovede: 0 Po úspešnej sezóne, počas ktorej vyliezol 10 ciest klasifikácie 8c, jednu 8c/c+ (Konec mira v Mišej peči) a množstvo 8b+, 8b, 8a+ a 8a si Adam Ondra zapísal do svojeho denníčka najťažšiu cestu.
- Petrohradské PADání 2005
[ 8. 5. 2008 13:26:19] - Odpovede: 0 V druhú júnovú sobotu sa námestie obce Petrohrad (CZ) už tradične zaplnilo boulderistami najrôznejšieho veku a pohlavia. O údiv miestneho obyvateľstva sa postaral nielen nezvyčajný počet cudzincov v ich dedinke (76 lezcov z Čiech, Polska, Slovenska a Nemecka), ale aj ich nekonvenčný výzor. V ranných hodinách sa totiž obcou tiahol zástup, ktorý pripomínal sťahovanie chrobákov.
- Lezení bude na 20. zimní olympiádě
[ 8. 5. 2008 13:26:15] - Odpovede: 0 Zní to skoro neuvěřitelně, ale je to tak. Sportovní lezení bylo vybráno jako doprovodný program alpinistických disciplín(jako jsou snowboard, lyžování...) na letošní ZOH.
- Prvé majstrovstvá Českej republiky v ľadovom lezení
[ 8. 5. 2008 13:26:13] - Odpovede: 0 Dňa 5.2.2005 sa uskutočnili prvé majstrovstvá Českej republiky v ľadovom lezení na Tanvaldskom Špičáku, kde sme mali trojnásobné zastúpenie. Dodo Kopold, Gabo Čmárik a Maťo Grajciar bojovali na 12 metrovej ľadovej veži. Bronzovú medailu si napokon po vyrovnanom finále odniesol Dodo a Maťo vyhral preteky na rýchlosť. Akcia mala veľmi dobrú atmosféru a divácku podporu.
- Yeah Man
[ 8. 5. 2008 13:26:09] - Odpovede: 0 Po 11 dňoch nacvičovania v jednom mesiaci sa manželskej dvojici Josune Bereziartu a Ricardovi Otegi podarilo spraviť prvý voľný priestup cesty Yeah Man v S stene Grand Pfad v skupine Gastlosen, Bernese Oberland vo Švajčiarsku.
- Bratia Pouovci voľne preliezli Bravo les Filles
[ 8. 5. 2008 13:26:06] - Odpovede: 0 Ako súčasť ich plánu preliezť 7 bigwallov na 7 kontinentoch sa podarilo bratom Enekovi a Ikerovi Pou z Baskicka spraviť celkove druhý a prvý voľný priestup Bravo les Filles, 600 m cesty na Tsaranoro Kely na Madagaskare. Prvovýstup spravil v roku 1999 čisto ženský tím v zložení Nancy Feagin, Lynn Hill, Beth Roden a Kath Pyke.
- Nová cesta v Maroku
[ 8. 5. 2008 13:25:59] - Odpovede: 0 Rok po vylezení cesty Sul filo della notte, ( 570m, 7c+, Larcher, Paissan a Oviglia) sa Maurizio Oviglia vrálil do kaňonu Taghia v pohorí Atlas v Maroku tentokrát bez vŕtačky. So svojou ženou Ceciliou Marchi a Simonom Sartim chceli zopakovať Les Rivieres purpes (600 m, 7b+, Petit, Piola, Robert, 2003) a Les Axe du Mal (600 m, 7c, Petit, Piola, 2004).
- Prvé voľné prelezenie Cani Morti
[ 8. 5. 2008 13:25:58] - Odpovede: 0 Dňa 23. augusta Maurizio Manolo Zanolla a Ricardo Sky Scarian spravili obidvaja voľný priestup Cani Morti, ich cesty z roku 2003 v S stene Campanile Basso di Lastei, Pale di San Martino v Dolomitoch. Minulý rok cesta zostala nedokončená a táto dvojica sa v auguste vrálila, aby ju voľne doliezla.
- Tri bigwally v Black Canyone za deň
[ 8. 5. 2008 13:25:57] - Odpovede: 0 Dvaja známi americkí lezci Thad Friday a Josh Wharton vyliezli na jeseň tohto roku v oblasti Black Canyon v Gunnison, štát Colorado, 3 bigwally za 21 hodín. Dvojica začala zostupovať do kaňonu o pol piatej ráno 25. septembra. Najprv vyliezli cestu Southern Arete, 5.10+, za nieco vyše šesť hodín.
- Nové 9a od Bedlera
[ 8. 5. 2008 13:25:55] - Odpovede: 0 Markus Bedler spravil v rakúskej oblasti Schleierwasserfall novú cestu Gwagus Maximus za 9a. Bol to 15 rokov starý projekt od Gerharda Horhager a nachádza sa v strede hlavného sektora. Veľa známych lezcov ako Alex Huber, Klem Loskot, Stefan Fürst, Toni Lamprecht... sa pokúšalo projekt preliezť, ale bezúspešne.
- Bubuho prvovýstup na Torre Trieste
[ 8. 5. 2008 13:25:54] - Odpovede: 0 Dňa 30 septembra 2004 spravil taliansky horolezec Mauro Bubu Bole prvé voľné prelezenie jeho projektu v JZ stene Torre Trieste v Dolomitoch. Cesta má 20 dĺžok, 900 metrov a Bubu ju venoval na pamiatku Patrickovi Berhaultovi a vedie takmer priamo stredom steny. Kľúčová dĺžka má 50 metrov a je to technické lezenie po stiskoch klasifikácie 8a.
- Moon sa opäť ozval
[ 8. 5. 2008 13:25:52] - Odpovede: 0 Po 15 rokoch, kedy sa Ben Moon dostal na špicu svetového športového lezenia, spravil tretí priestup bouldra The Ace klasifikácie V13 v anglickej oblasti Stanage.
- Omega má voľný prelez
[ 8. 5. 2008 13:25:51] - Odpovede: 0 Bristká dvojica Nick Bullock a Stuart McAleese spravila tretie opakovanie a pravdepodobne prvé voľné prelezenie 10 ročného prásku Omega na Petit Jorasses v Chamonix. Nick Bullock sa o cestu pokúšal aj minulú zimu, ale pri páde v 10. dĺžke si zlomil členok.
- The Game zopakovaná
[ 8. 5. 2008 13:25:50] - Odpovede: 0 Willovi Gadovi z Kanady sa podarilo zopakovať jednu z najtažších mixových ciest na svete The Game, klasifikácie M13 v oblasti Cineplex v Alberte. Will liezol bez dlhých ostrôh na päte, ktoré sa v poslednom čase používali pri ťažkých mixoch. Gadd je kritikom technických trikov, ktoré umožňujú no hand resty v previstnutých cestách.
- Nominácie na PIOLET D'OR 2004
[ 8. 5. 2008 13:25:49] - Odpovede: 0 Ako každý rok, tak aj tento bude francúzsky časopis Montagnes Magazine vyhlasovať najlepší horolezecký výstup. Slávnostné ceremoniál sa uskutoční 25. februára v Grenoble.
- Moro a Morawski - prvý zimný výstup na Šiša Pangmu!
[ 8. 5. 2008 13:25:48] - Odpovede: 0 V piatok dňa 14. 1. 2005 o 13.15 sa dvojici horolezcov Simone Morovi, Taliansko a Piotrovi Morawskému, Poľsko podarilo vystúpiť na hlavný vrchol osemtisícovky Šiša Pangma (8027 m). Liezli bez kyslíka a bez pomoci výškových nosičov.
- Sezóna 2004 jedenásťročného Adama Ondru
[ 8. 5. 2008 13:25:45] - Odpovede: 0 Rok 2004 bol pre moravského mladíka Adama Ondru (ročník 1993) veľmi úspešený. Okrem toho, že vyliezol na skalách veľa ťažkých ciest, (1 x 8c, 5 x 8b+, 7 x 8b, 10 x 8a+ OS...), rovnako žal úspechy aj na pretekoch.
- Tomáš vylezl 9a Martin Krpan v Ospu
[ 8. 5. 2008 13:25:44] - Odpovede: 0 Již včera 4. 4. 2005 Tomáš Mrázek pokusoval cestu Martin Krpan, obtížnosti 9a. Ale úspěch se dostavil až dneska ve třetím pokuse, kdy už není moc síly.
- Ohnišťovka 2005
[ 8. 5. 2008 13:25:42] - Odpovede: 0 Dňa 22. mája 2005 sa v Demänovskej doline za velmi pekného počasia uskutočnil druhý ročník sklalolezeckých pretekov Ohnišťovka 2005. To sa však neprejavilo na účasti pretekárov. Skalolezcov bolo v uvedený deň v Machnatom dosť, ale nikomu sa nechtelo pretekať.
- Dva týdny lezení okolí Nice
[ 8. 5. 2008 13:25:39] - Odpovede: 0 Tomáš Mrázek (Ocún, Rock Pillars), působil dva týdny na skálach v okolí Nice. Zaměřil se převážně na OS lezení a podle toho to vypadá.
- Nové 8c+ v Schleierwasserfall
[ 8. 5. 2008 13:25:36] - Odpovede: 0 Markus Bendler z Rakúska spravil prvý voľný prelez ceaty Das Erbe der Väter klasifikácie 8c+ v oblasti Schleierwasserfall.
- Bindhammerove Veľké kladivo
[ 8. 5. 2008 13:25:34] - Odpovede: 0 Christian Bindhammer z Nemecka pokračuje v preliezaní ťažkých ciest. Tento 29-ročný lezec z Nemecka vyliezol v rakúskej oblasti Pinswang 1. 11. 2005 cestu Big Hammer klasifikácie 9a.
4201 - 4230 / 5329
|
141 / 178
|
|
 |
 |
 |
 |
|
|