vysoké tatry  český horolezecký svaz  klub slovenských turistov  singingrock apollo  
sport-outdoor
sirjoseph
camp 
  shs james    komisie    podujatia    james slovakia    horolezec    horoškola    rozličné    eshop    diskusia    kontakt    dotazníky    chaty    vht    priamo registrovaní    pre kluby    heslo  
 index » diskusia  Správa Vysokých Tatier  Erasmus  Metodické materiály  Meteo  IFSC  UIAA     Utorok 09.09.2025   english version
  Články |  Témy: 5329 |
  Diskusia |  SHS JAMES |  Jamesák |  Skialpinizmus |  Stav istenia |  Inzercia |  Off topic | 

Vitajte v Jamesáckej diskusii - Priatelia, sme radi, že ste si našli čas pre sledovanie našej diskusie. Na to, aby táto diskusia plnila svoj účel a jej obsah neodrádzal potencionálnych prispievateľov je potrebné dohodnúť si niekoľko pravidiel:
- Všetky príspevky, ktoré majú komerčný charakter (predaj, kúpa, ...) patria do rubriky Inzercia. V prípade že na to niekto pozabudne, bude jeho príspevok dodatočne presunutý tam kam patrí - do Inzercie.
- Pri písaní vašej reakcie použite len text predchádzajúcej správy, na ktorý bezprostredne reagujete. Zvýši sa tým čitateľnosť vášho príspevku.
- Vo vašich reakciách sa snažte príliš neodbočovať od témy. V prípade potreby zadajte novú správu a začnite nové diskusné vlákno.
- K svojím spoludiskutujúcim buďte slušní. Osobné invektívy si vymieňajte súkromným mailom.
- V prípade obvzlášť otravných príspevkov budú tieto presunuté do rubriky Off topic.
Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemný pokec.


  • Ženský prvovýstup za 8c od Beth Rodden
    [ 8. 5. 2008 13:35:42] - Odpovede: 0
    Beth Rodden vyliezla štýlom RP cestu, čo by mohol byť najťažší ženský prvovýstup v USA a jeden z najťažších aj na svete. Vyliezla RP starú techniku Great Roof v oblasti Smith Rock v štáte Oregon. Tento výstup oklasifikovala 8c, 5.14b. O cestu sa pokúšal aj Tommy Caldwell, ale zatiaľ nebol úspešný.

  • Ogden a Martin spravili prvovýstup v Grónsku
    [ 8. 5. 2008 13:35:34] - Odpovede: 0
    Druhého augusta 2004 Jared Ogden a Nathan Martin dokončili prvovýstup “Prowed and Free”, V 5.12+ na Nalumasortoq v Grónsku. Americkí lezci vyliezli cestu za jeden deň bez použitia fixných lán a žumarov. Veria, že je to prvý výstup v rýchlom a ľahkom štýle na Nalumasortoq a blízkom Ulamertorssuaq. Lezecká aktivita sa na žulových kopcoch za posledné roky výrazne zosilnila. Len keby počasie bolo stabilnejšie...

  • Alternatívne leto nekončí
    [ 8. 5. 2008 13:35:30] - Odpovede: 0
    Najaktívnejšia sa ukázala domáca dvojica Tomáš Baráth + Katka Sýkorová, ktorých motor naštartovaný v zime v Španielsku, sa nezastavil ani na Záhorí. Vyliezli takmer všetky miestne extrémy, najmä Katkine prelezy už teraz siahajú na najvyššie méty dosiahnuté v slovenskom ženskom lezení, ale aj Tomáš si odnášal skalp skoro z každej návštevy.

  • Maratón druhý raz
    [ 8. 5. 2008 13:35:26] - Odpovede: 0
    Tento rok ste mohli vo Višňovom stretnúť aj Sašu Gendovú so svojou polovičkou Milanom a samozrejme ich štvornohým priateľom. Saša (ako mnohí možno neviete nie Holková, ale Gendová) koncom júla tohto roku preliezla ako druhá žena dardóznu cestu Maratón 8a+ vo Višňovom.

  • Katalánci zopakovali Magic Line
    [ 8. 5. 2008 13:35:23] - Odpovede: 0
    V strede augusta 2005 katalánska expedícia spravila dlhoočakávaný druhý priestup Magickej línie na K2 považovanej za najťažšiu cestu na tento vrchol. 16. augusta po trojmesačnej práce traja z päťčlennej skupiny Oscar Cadiach, Jordi Corominas a Manuel de la Matta vyrazili z tábora vo výške 8100 m na vrchol.

  • Lisa Rands vyliezla na gritstone E8!
    [ 8. 5. 2008 13:35:20] - Odpovede: 0
    Je tu jeseň a gritstone opäť prichádza na scénu. Výhodu chladného počasia a dobrého trenia využila lezkyňa z USA Lisa Rands, ktorá prekonala psychický stránku tohto lezenia a stala sa prvou ženou, ktorá vyliezla E8 na gritstone a to cestu End Of The Affair v Curbar!

  • Čtveřice Čechů si při zdolání Šiša Pangmy prožila krušné chvíle
    [ 8. 5. 2008 13:35:16] - Odpovede: 0
    Dramatický průběh měl nakonec úspěšný pokus českých horolezců vylézt na tibetskou osmitisícovku Šiša Pangmu. Zdeněk Hrubý, Radek Jaroš, Petr Mašek a Martin Minařík si prožili kruté chvíle, absolvovali prý nejnebezpečnější a nejtěžší výstup v životě.

  • Ski Cordillera 2004
    [ 8. 5. 2008 13:35:10] - Odpovede: 0
    Novinky zo skialpinisticko - horolezeckej expedície si môžete prečítať na stránke Ski Cordillera 2004. Jej členmi sú Miroslav Chalupka a Martin Ondreáš.

  • Slovenský prvovýstup v Nórsku
    [ 8. 5. 2008 13:35:06] - Odpovede: 0
    Dňa 12. 8. 2004 sme konečne vyliezli náš projekt. Prvovýstup v oblasti Eidfjord, Nórsko, ide stredom steny priamou líniou, má 7 dĺžok, 300 metrov, orientačná obtiaznosť 7c+, 7b, 7a, 6c, 7b, 7a+, 6a.

  • Boom vo Višňovom
    [ 8. 5. 2008 13:35:03] - Odpovede: 0
    Višňové zažilo velké události během letošního srpna. Ďuro Repčík vylezl svůj Proces za 9a! David Mazák vylezl jako čtvrtý Los Brňos 8c a dvě ženy, Míša Drlíková a Saša Holková pokořily nejtěžší višňovské 8a+!

  • Prvé 8c OS od Hirayamu
    [ 8. 5. 2008 13:35:00] - Odpovede: 0
    Konečne je prvé 8c vylezené štýlom OS. Autorom nie je nikto iný ako Yuji Hirayama. Japonský lezec, ktorý šokoval svet v roku 1999, keď vyliezol OS cestu Mortal Kombat v oblasti Castillion (v tom čase 8c, neskoršie bola klasifikácia znížená na 8b+) vyliezol teraz OS White Zombi v jaskyni Baltzola na severe Španielska.

  • Kobra od Tomanca vo Višnovom
    [ 8. 5. 2008 13:34:57] - Odpovede: 0
    Rosťa nám k tomu napísal: Vylezl jsem svůj nejtěžší projekt ve Višňovém, Kobra, klasifikace 8b+/c nebo 8c, dal bych spíš 8c, je to tvrdé, moc tvrdé, oproti 8b+ taky. Je to odspodu těžké, naskočíš první chyt a musiš valit, nesklepeš téměř, nenamádžuješ.

  • Bombónik na Ošarpancoch
    [ 8. 5. 2008 13:34:55] - Odpovede: 1
    Začiatkom augusta sme konečne zrealizovali dlhoplánovaný miniprojekt a otvorili novú líniu pravou časťou južných platní Ošarpancov.

  • Torres del Brujo, Chile I
    [ 8. 5. 2008 13:34:52] - Odpovede: 0
    Ahoj, už sme v Chile, je tu strašné teplo, po tých mrazoch -10 u nás je tu 35 stupňov v tieni, letisko vo Viedni riadny chaos, mali sme asi 120 kg nadváhu, podarilo sa nam s tým prejsť, v Santiagu sme boli asi 5 hodín a frčali vlakom na juh do San Fernanda.

  • Podzimní trilogie v Súlově
    [ 8. 5. 2008 13:34:48] - Odpovede: 0
    Po vylezení Kobry jsem podzim trávil v Súlově. Nové atletické cesty z dílny neúnavného průkopníka nových směrů Andreje Kamase budou na jaře opět velkým lákadlem sportovně založených lezců. Jsou to všechno zhruba třiceti krokové vytrvalostní cesty v osmnáct metrů vysoké a osm převislé skále. V srpnu zde přijel na jeden den také Ďuro Repčík a vylezl dva nové projekty Balů 8a+ a Siwia 8b.

  • Ďalšie prelezy na Alternatívke
    [ 8. 5. 2008 13:34:46] - Odpovede: 0
    Dňa 3. 10. 2004 sa na Alternatívke podarili ďalšie prelezy. Kubo Kováčik preliezol cestu Farmárová alternatíva 10- (8a+) PP na 5. pokus a Braňo Goga preliezol cestu Ochcaný kapesník 9+/10- (8a) PP.

  • Ďalšie 8a Jakuba Kováčika
    [ 8. 5. 2008 13:34:43] - Odpovede: 0
    Cesta "Rachel Farmer" 9+/10- (8a) - Alternatívka (Záhorie) má dva nové prelezy. O prvý sa postaral Martin Krasňanský 27. 9. 2004 a to RP štýlom. No a o druhý v ten istý deň Jakub Kováčik, ale štýlom PP.

  • Adam Ondra preliezol 8c
    [ 8. 5. 2008 13:34:41] - Odpovede: 0
    Koncom roka 2004 si Adam Ondra rozšíril svoju zbierku ťažkých ciest. Tentokrát to bola jeho najťažšia cesta a prvé 8c. V talianskej oblasti Sperlonga vyliezol v Grotte dell’ Aeronauta cestu Mascherina. Adamovi k tomuto výbornému výkonu gratulujeme.

  • Arco Trip júl 2004
    [ 8. 5. 2008 13:34:39] - Odpovede: 0
    Konečne sa nám podarilo zohnať a nerozbiť „fáro“ a tak sme sa rozhodli, že vypadneme niekam liezť. Laďo (Ladislav Šoltés), Pišta (Štefan Nižník), Matúš (Matúš Rodák) a ja Jeňo (Ján Burák) sme rýchlo, ako sa len dalo, naškrabali nejaké peniažky, spakovali niekoľko málo vecičiek, aby naša fabka len málinko čuchala zásterkami asfalt, a už sme frčali on the route.

  • Ako sme utiekli pred vianočnými koláčmi
    [ 8. 5. 2008 13:34:37] - Odpovede: 0
    Už dlho pred Vianocami som mala jeden plán: Prežiť ich v kľude a bez stresu, ale čo bolo hlavné, nepribrať vianočné kilečká. Ale ako to dosiahnuť, keď som taká maškrtná a zjem čo vidím? Najlepšie je asi niekde zmiznúť. Na skaly, kde inde. Lenže v zime je zima všade a veľa alternatív oblastí s dobrým (hlavne rýchlym) prístupom v Európe nie je.

  • Úspech na Cimách
    [ 8. 5. 2008 13:34:36] - Odpovede: 0
    Dňa 11. 9. 2004 sa podarilo Rišovi Nyékimu a Duškovi Beránkovi preliezť voľne cestu Camillotto Pellesier v S stene Cima Grande v Dolomitoch. Prvé voľné prelezenie spravil v roku 2003 známy taliansky horolezec Mauro Bubu Bole a cestu oklasifikoval stupňom 8b (10 UIAA). Rišo a Duško spravili 4. voľný priestup za jeden deň.

  • Druhé 8a Kuba Kováčika
    [ 8. 5. 2008 13:34:35] - Odpovede: 0
    Po úšpešnom prvom 8a (9+/10-), ktoré preliezol Kubo Kováčik v tomto lete vo Francúzsku, sa mu podarilo preliezť svoje druhé 8a. Je to cesta Ochcaný kapesník na Záhorí na Alternatívke.

  • Známy yosemitský lezec Steve Schneider zopakoval Koricanchu
    [ 8. 5. 2008 13:34:34] - Odpovede: 0
    Koncom júla pricestovali do Peru traja americkí horolezci Steve Schneider (44 rokov) jeho žena Heather Baer (43) a iba štrnásťročný Scott Cory. Ich cieľom bola cesta Vitajte v platniach Koricanchy na Sfinge v Cordillera Blanca.

  • Boulder Tonino'78 zopakovaný
    [ 8. 5. 2008 13:34:33] - Odpovede: 0
    Francúzsky lezec Julien Nadiras zopakoval liepak Tonino'78 klasifikácie V16. Tento boulder spravil v januári 2004 Mauro Calibani z Talianska. Nachádza sa v pieskovcovej oblasti Meschia v Appeninskom pohorí v Taliansku.

  • Nové 9a od Freda Rouhlinga
    [ 8. 5. 2008 13:34:32] - Odpovede: 0
    Francúzskemu lezcovi Fredovi Rouhlingovi sa podarilo doliezť svoj dlhoročný projekt Mandallaz Drive vo francúzskej oblasti d’Allonzier la Caille v Haute-Savoie.

  • Nová cesta na vo V stene Cerro Torre
    [ 8. 5. 2008 13:34:30] - Odpovede: 0
    Dňa 13. 11. 2004 o 21:00 trojica talianskych horolezcov Ermanno Salvaterra, Alessandro Beltrami a Giacomo Rossetti vystúpila na vrchol Cerro Torre novou priamou líniou vo V stene Cerro Torre. Rozhodli sa prenocovať na vrchole bez vody a bez spacákov pri teplote pod -10 stupňov.

  • Máme rovnoprávne členstvo
    [ 8. 5. 2008 13:34:13] - Odpovede: 0
    Zrejme najvážnejším rozhodnutím 13. valného zhromaždenia Slovenského horolezeckého spolku JAMES v Žiline, 9. 3. 2001, je zmena Štatútu pre priamo registrovaných členov.

  • Ďalší rýchly prelez Eigeru
    [ 8. 5. 2008 13:33:54] - Odpovede: 0
    Už druhej švajčiarskej dvojke sa tento rok podarilo vylepšiť čas rýchlostného tímového prelezu populárnej S steny Eigeru. Tentokrát to boli Daniel Arnold a Stephen Ruoss (Heckmairova cesta, ED2, 1800m). Stihli to za neuveriteľných 6 hodín aj 10 minút. Vylepšili tak čas o 40 minút.
    (www.lezec.cz)

  • Chata Plesnivec - Belanské Tatry, Dolina Siedmich prameňov, otvorená celoročne
    [ 8. 5. 2008 13:33:27] - Odpovede: 0


  • Skalnatá chata - Vysoké Tatry, Skalnatá dolina
    [ 8. 5. 2008 13:33:25] - Odpovede: 0



4141 - 4170 / 5329   139 / 178   

Vlado Linek © 1999 - 2025 členstvo ا  antidoping ا  kalendár ا  archív jamesáka ا  predplatné ا  horoškola ا  počasie ا  sprievodca ا  umelé steny  31777885