 |
 |
 |
 |
Články |
Témy: 5326 |
|
 |
 |
Diskusia |
SHS JAMES |
Jamesák |
Skialpinizmus |
Stav istenia |
Inzercia |
Off topic |
|
 |
 |
Vitajte v Jamesáckej diskusii - Priatelia, sme radi, že ste si našli čas pre sledovanie našej diskusie. Na to, aby táto diskusia plnila svoj účel a jej obsah neodrádzal potencionálnych prispievateľov je potrebné dohodnúť si niekoľko pravidiel: - Všetky príspevky, ktoré majú komerčný charakter (predaj, kúpa, ...) patria do rubriky Inzercia. V prípade že na to niekto pozabudne, bude jeho príspevok dodatočne presunutý tam kam patrí - do Inzercie. - Pri písaní vašej reakcie použite len text predchádzajúcej správy, na ktorý bezprostredne reagujete. Zvýši sa tým čitateľnosť vášho príspevku. - Vo vašich reakciách sa snažte príliš neodbočovať od témy. V prípade potreby zadajte novú správu a začnite nové diskusné vlákno. - K svojím spoludiskutujúcim buďte slušní. Osobné invektívy si vymieňajte súkromným mailom. - V prípade obvzlášť otravných príspevkov budú tieto presunuté do rubriky Off topic. Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemný pokec.
|
 |
 |
- 154 rokov na El Capitane
[ 7. 8. 2009 12:04:28] - Odpovede: 5 Nie, asi nikto nestrávil tak veľa rokov na El Cape, na tomto medzi horolezcami asi najznámejšom žulovom kopci na svete. To bola iba obľúbená Vladkova veta pri predstavovaní našej partie pri náhodných stretnutiach v ceste Triple Direct v južnej stene El Capitana v Yosemitoch, ktorou sme sa pokúšali dostať na vrchol a splniť si jedno malé lezecké prianie z mladých liet.
- XXV. Memoriál Ing. Jozefa PSOTKU
[ 7. 8. 2009 11:39:08] - Odpovede: 0 XXV. ročník Memoriálu Juzeka Psotku poznačili v sobotu 17. 10. 2009 veľmi tvrdé podmienky. Na Hrebienku bolo pol metra snehu! Preto sa pretekalo na náhradných tratiach. Ostrý štart bol v Starom Smokovci. Veteráni a ženy bežali do Tatranskej Lomnice a odtiaľ cez Studenovodské vodopády na Hrebienok.
- 1. Memoriál Vlada Plulíka - beh do vrchu
[ 6. 8. 2009 18:01:53] - Odpovede: 0 V sobotu 26. 9. 2009 sa uskutoční beh do vrchu na trase Srdiečko - Chopok o dĺžke 4 km a s prevýšením cez 800 m.
- Lezecký deň v Nitre
[ 6. 8. 2009 16:00:23] - Odpovede: 0 Na Kalvárii v Nitre prebehne 20. 9. (alebo 27. 9. - keby pršalo) lezecký deň. Jedná sa o priblíženie tohto športu širšej verejnosti. Na lezeckých cestách bude prebiehať súťaž Kalvária Cup 2009 pre lezcov.
- Úspešné mladé baby
[ 31. 7. 2009 8:50:51] - Odpovede: 0 Francúzska Alizée Dufraisse (22) bola úspešná v Céüse, kde sa jej podarilo preliezť svoje prvé 8c - Dure limite. Medzi jej posledné výstupy patrí niekoľko ciest za 8a+, 8b aj 8b+. Lezeniu sa začala venovať v roku 2002 a už v roku 2003 sa stala juniorskou Majsterkou sveta. Darí sa aj rovnako starej Ruske Evgeniyi Malamid, ktorej sa podarilo v Rodellari preliezť cestu Geminis, 8b+(c) na tretí pokus. Evgeniya má na svojom konte aj OS 8b a päť OS 8a. (www.8a.nu)
- Nová cesta na Piz Seráuta prelezená voľne
[ 31. 7. 2009 8:19:10] - Odpovede: 0 Autori cesty Geremia Vergoni a Tiziano Bucella urobili prvý voľný prelez ich vlastnej cesty Opus Pocus na Piz Seráuta, Marmolada, Dolomity. Líniu vytýčili v roku 2007, má približne 200m a klasifikáciu odhadujú na max 8a (7b/7b+ povinné). Všetky dĺžky liezol ako prvý Vergoni, skúsený marmoládsky tiger, ktorý má na svojom konte RP prelez 8b a 7c OS. (planetmountain.com)
- Veikka Gustafson, na vrchole svojej 14-tej osemtisícovky
[ 31. 7. 2009 8:00:45] - Odpovede: 0 41-ročný Fín Veikka Gustafson, vystúpil na Gasherbrum I a skompletizoval tak zbierku vrcholov všetkých 14-tich osemtisícoviek bez prídavného kyslíka. Veikka začal s lezením ako 16-ročný a do Himalájí sa po prvý krát dostal v roku 1993 s komerčnou expedíciou na Everest, na ktorý vystúpil s kyslíkom. Ešte na jeseň toho istého roku vystúpil už bez kyslíka na Dhaulagiri. Nasledovali ďalší velikáni, medzi inými aj reparát na Evereste - bez kyslíka. (planetmountain.com)
- Záver sezóny 2003
[ 31. 7. 2009 1:06:58] - Odpovede: 0 Členom reprezentačných družstiev a širšiemu výberu, komisii alpinizmu SHS JAMES, cez internetovú stránku všetkým klubom a členom SHS JAMES.
- Zásahy na vodopáde Bystré
[ 30. 7. 2009 14:32:15] - Odpovede: 0 Vodopád Bystrého potoka, ktorý sa nachádza v CHKO Poľana, je vyhlásený za národnú prírodnú pamiatku, kde platí najprísnejší 5. stupeň ochrany. Vďaka výnimke vybavenej SHS JAMES je možné v zimnom období v prípade vzniku ľadopádu na tomto ľade liezť. Akékoľvek zásahy do prírodného prostredia sú ale zákonom zakázané.
- Otváranie Zadielu
[ 22. 7. 2009 22:49:21] - Odpovede: 0 Srdečne pozývame všetkých na "Otváranie Zadielu" v čase od 31. 7. do 2. 8. 2009. Stretnutie je v piatok o 17:00 na Zadielskej chate. Sobota a nedeľa lezenie v Zadielskej doline. Ubytovanie zabezpečené, guláš a pivo tiež.
- Jožo vs. Nový zákon...
[ 22. 7. 2009 11:01:42] - Odpovede: 1 Jožo Krištoffy spolu s Olou Taistrou párkrát navštívili našu asi najkrajšiu a najmagickejšiu lezeckú oblasť na Slovensku - Súľov. Svoju aktivitu sústreďovali hlavne na cesty v okolí Veže nad ohniskom, kde sa Jožovi podarilo preliezť jednu s najkultovejších ciest a to nie len v tejto oblasti – „Nový zákon“ klasifikácie 10.
- Ueli Steck je vo forme
[ 22. 7. 2009 9:14:44] - Odpovede: 0 Švajčirsky rýchlik Ueli Steck si došprintoval po svoju prvú osemtisícovku - Gasherbrum II (8035 m). Na jeseň sa chce pokúsiť vystúpiť na vrchol Makalu. Len nedávno zabojoval aj v Yosemitoch, keď preliezol Huberovskú Golden Gate okrem jedného pádu na OS. (www.planetmountain.com)
- Zlá správa z Karakoramu
[ 22. 7. 2009 9:03:15] - Odpovede: 0 Cristina Castagna zahynula pri zostupe z Broad Peaku. Kvôli zlým podmienkam zostupovali z C4 so svojim partnerom Giampaolom Casarottom, keď Cristina spadla do trhliny. 31-ročná Talianka, veľká optimistka a milovníčka hôr, bola v posledných rokoch veľmi aktívna: 2003 - Aconcagua a Everest, 2004 - Shisha Pangma(centrálny vrchol), 2005 - Gasherbrum II(vrchol), 2006 - Lhotse, 2007 - Dhaulagiri(vrchol), 2008 - Makalu(vrchol). (www.planetmountain.com)
- Mlaďasi na ťahu
[ 22. 7. 2009 8:25:38] - Odpovede: 0 Na stránke 8a.nu nie sú správy o ťažkých prelezoch juniorov už ničím výnimočným. 15-ročný Talian Niccolò Ceria lezie 6 rokov a podarilo sa mu nedávno preliezť boulder Unendliche geschichte, 8A+ a pridal aj niekoľko bouldrov za 8a, všetko v Magic Woode. O rok mladší Francúz Adrien Tribout, syn Jibé Tribouta, preliezol svoje prvé 8b - Spider cochon vo Verdone. Šestnásťročná Američanka Sasha Digiulian zabojovala v Maple Canyone a podarilo sa jej preliezť The Great Feast, 8b(a+) a La Confianza, 8a(+). Sasha má na svojom konte aj 8a a 8a+ z Margalefu. Žiadnou novinkou nie sú ani ťažké prelezy štrnásťročného Geoffraya De Flaugerguesa. Naposledy sa mu podarilo preliezť štýlom OS dve cesty za 8a+ v Ceúse a v tej istej oblasti preliezol aj Radote Jolie Pepere, 8b a Dure Limites, 8c. (www.8a.nu)
- Pozdrav z Islamabadu
[ 22. 7. 2009 4:41:09] - Odpovede: 0 V nedeľu o 6:30 miesteneho času (posun + 3 hodiny) sme pristáli v Islamabáde. Jedna batožina s nami nepriletela, čo nás môže trochu zdržať. Ubytovali sme sa v hoteli a zahájili nákupy. Naš vedúci Ghulam je veľmi férovy chlap a vo všetkom nám pomáha.
- Výnimka pre Súľovské skaly
[ 21. 7. 2009 12:38:30] - Odpovede: 0 Máme ďalšiu dobrú správu - na spolok prišla výnimka na lezenie v NPR Súľovske skaly. Dokument sa trochu zdržal na úradoch, ale dôležité je, že oproti poslednej platnej výnimke máme na Súľove otvorených viac skalných stien a ciest.
- Hviezdy a búrky
[ 20. 7. 2009 21:10:41] - Odpovede: 3 V dňoch 1. 7. - 12. 7. 2009 dvojica J. Svrček, ALPHA SPORT MAMMUT a J. Svrčeková spravila pomedzi búrky a dažde novú cestu na Voliu vežu. Volá sa Hviezdy a búrky, má 4 dĺžky a jej obťažnosť je 7.
- Rysy majú stavebné povolenie
[ 20. 7. 2009 14:29:15] - Odpovede: 2 Posledné zasadanie výkonného výboru SHS JAMES sa uskutočnilo na Kalamárke 19. júna 2009, zápisnica je pripojená. Najpozitívnejšou správou z tohto zápisu nielen pre našich členov, ale pre všetkých návštevníkov Vysokých Tatier, je bezpochyby tá, ktorá hovorí o právoplatnom stavebnom povolení pre rekonštrukciu Chaty pod Rysmi.
- Tatry "skalkára" poznačia
[ 15. 7. 2009 20:35:00] - Odpovede: 2 Minulú sobotu by si Dávid Šatánek mohol zapísať do denníčka. Z dobre odistených ciest na skalkách sa presunul do Tatier. Vďaka našej lenivosti šlapat ďaleko od "Zámky", sme sa rozhodli, že stačí prejsť pár minút Malou Studenou dolinou na Lomnickú vežu.
- Majstrovstvá sveta v športovom lezení, Qinghai, Čína
[ 15. 7. 2009 11:29:49] - Odpovede: 0 Keď som sa prvýkrát zamyslel nad tým, čo asi čakám od Číny, napadli ma veci, ktoré sa tak často objavujú v médiách: chudoba, nízke ceny, nesloboda, komunizmus a viac ľudí v bezvýznamnej dedine ako je u nás v hlavnom meste...
- Dovolenka v JAMES sro
[ 15. 7. 2009 8:35:36] - Odpovede: 0 Z dôvodu dovolenky sa budú objednávky na tovar vybavovať až od 15. 8. 2009.
- Kuko je vo forme, 2x 8c
[ 15. 7. 2009 8:08:34] - Odpovede: 1 V utorok 7. júla 2009 sa Matúšovi "Kukovi" Kostkovi podarilo preliezť vo Višňovom cestu Dikobraz klasifikácie 8c/c+ PP, ktorá je spojením ciest Kobra a Los Brňos.
- Legenda odišla
[ 7. 7. 2009 22:40:37] - Odpovede: 0 John Bachar sa narodil v roku 1957 v Kalifornii a bol jedným z najradikálnejších zástancov čistého prvovýstupu a čistého lezenia. Dlhší čas bol nerozlučnou dvojičkou Ronovi Kaukovi, neskôr sa vďaka Johnovi Longovi zoznámil s free sólom, ktorého čistota ho hneď oslovila. Jeho filozofiou bolo používať čo najmenej materiálu. Ako sám tvrdil:"Nerobím cesty pre druhých. Robím ich pre seba. Vychádzajú z môjho vnútra." Práve free sólo sa mu nakoniec stalo osudným. (www.lezec.cz), Zak, H.: Rock Stars
- Nové preukazy
[ 29. 6. 2009 20:01:32] - Odpovede: 0 Metodicko-bezpečnostná komisia sa na januárovom a júnovom rokovaní zaoberala dokumentami súvisiacimi so vzdelávaním dobrovoľných metodických pracovníkov Slovenského horolezeckého spolku JAMES.
- Tretí prelez Anam Cara, 8C
[ 29. 6. 2009 9:21:25] - Odpovede: 0 Rakušan Kornelius Obleitner urobil tretí prelez bouldra Anam Cara, 8C, Silvretta, Rakúsko. Autorom tohoto superťažkého bouldra je Bernd Zangerl (2007), druhý prelez urobil V roku 2008 Bernhard Schwaiger. (www.8a.nu)
- Zápisnice z valného zhromaždenia a výkonných výborov SHS JAMES
[ 26. 6. 2009 16:01:03] - Odpovede: 1 Po určitých problémoch na sekretariáte, aj zdravotných, dopĺňame chýbajúce zápisnice z dôležitých rokovaní spolku. Predovšetkým je to zápisnica z valného zhromaždenia spolku, ktoré bolo 28. 3. 2009 v Žiline.
- Jamesák 3/2009
[ 26. 6. 2009 10:30:31] - Odpovede: 7 Jamesák 3/2009 je už v predaji. V úvodníku si prečítate stanovisko SHS JAMES k údajnému ohrozovaniu a zabíjaniu kamzíkov skialpinistami v TANAPe. Andrej Grmovšek v zime neoddychoval a spolu s Markom Lukičom preliezli cestu No Siesta. 18. apríla sa uskutočnil na Pajštúne 7. bratislavský horolezecký zraz.
- Manolo Zanolla, 8b+ OS
[ 25. 6. 2009 17:30:35] - Odpovede: 0 Po tom, čo sa 51-ročný Manolo Zanolla zotavil z vlanajšieho zranenia ramena, podarilo sa mu preliezť jeho doposiaľ najťažšiu cestu štýlom OS, Rock & Blues, 8b+ na Kalymnose. (www.8a.nu)
- Donnafugata voľne za jeden deň
[ 24. 6. 2009 18:27:46] - Odpovede: 0 Slovinci Andrej Grmovšek a Luka Krajnc urobili voľný prelez ťažkej cesty Donnafugata, 8a na Torre Trieste, Civetta. Cestu vyliezli v roku 2004 Christoph Hainz a Roger Schaeli, ale až v roku 2007 Mauro Bubu Bole preliezol voľne kľúčovú 15-tu dĺžku. Slovincom sa to podarilo za jeden deň! Andrej preliezol kľúčovú technicky náročnú dĺžku na druhý pokus, Lukovi sa to tak rýchlo nepodarilo a keďže mali ešte 9 dĺžok pred sebou, liezli ďalej. Navrchole stáli o 23.00. Luka Krajnc cestu preliezol o pár dní neskôr. (www.planetmountain.com)
- Slovinci úspešní v Maroku
[ 24. 6. 2009 17:35:48] - Odpovede: 0 Slovinská expedícia Maroko 2009, v zložení Tanja a Andrej Grmovšekovci, Miha a Milena Praprotnik, Alenka Lukič, Luka Krajnc, sa vrátila z úspešného výjazdu len nedávno. Pôvodne mala ísť aj Martina Čufar, ktrorá však tesne pred odchodom odriekla. Podľa slov vždy dobre naladených Grmovšekovcov, expedícia bola opäť vydarená. Veď posúďte sami.
3691 - 3720 / 5326
|
124 / 178
|
|
 |
 |
 |
 |
|
|