vysoké tatry  český horolezecký svaz  klub slovenských turistov  singingrock apollo
sport-outdoor
sirjoseph
camp
  shs james    komisie    podujatia    james slovakia    horolezec    horoškola    rozličné    eshop    diskusia    kontakt    dotazníky    chaty    vht    priamo registrovaní    pre kluby
  redakcia    archív    inzercia    pálivé chyty    predplatné    tréning    poviedky
 index » horolezec » pálivé chyty  Správa Vysokých Tatier  Erasmus  Metodické materiály  Meteo  IFSC  UIAA Odhlásiť    Štvrtok 04.07.2024   english version
 Turňatlón, 8. ročník
07.05.2008 10:00 | 4784x |
26. 4. 2008

Veru je to už 8 rôčkov čo existuje tento nádherný pretek, a o ktorom som doteraz iba v superlatívoch počúval a nechápal ako je možné vyliezť viac než 40 ciest za menej ako 12 hodín. Tak som sa pobral túto milú akcičku podporiť svojou účasťou a konečne si vyskúšať, čo je to ten Turňatlón. No a spolu so mnou sa vybrali na skusy aj Zavaky a Fejsis.

Ja som bol dohodnutý s Erikom, ktorý sa párkrát umiestnil v prvej trojke a Turniská dobre pozná. A tak sa razom ocitlo veľa veľa ľudí na štarte dole pri rampe. Známi i neznámi, všetci s chuťou dobre si zaliezť. Emby s Radom, Janko Pukanský s Pilotom, Slavo Mitro so Zombym, no pekná konkurencia, budeme mať čo robiť veru. A teda niečo po jedenástej sme to celé odštartovali a Emby s vrtuľou v zadku sa vydal na tradičný pobeh do kopca, hneď prenasledovaný mnou a Erikom a Zavakym a Fejsisom.

Pred štartom.

Nočné lezenie. Pilot a Janko.

Taktika bola jasná vyliezť čo najviac. A tak sme s Erikom začali zbierať skalpy dvojdĺžkových ciest. Hneď úvodný rozlez a poď ho do Makšiho, ktorého sme vybehli no pri zlaňovaní som nakúpil vďaka osme a zamotanému lanu také bandasky, že v ďalších cestách bieda rozchodiť a na oddych nebolo času. V tomto sektore sme vyliezli ešte tri ďalšie cesty, Mozgová nátierka, Domáca úloha, Dolly Buster, a presunuli sa na ďalšie dvojdĺžkovky, na Vzdušnú hranu a na Narodeniny 7+, kde Erik hore zablúdil a musel sadnúť, aby zistil že trošku vpravo to bolo už za 4. Nevadí, súčasné zlaňovanie nás celkom zrýchlilo a okolo druhej sme mali vylezených 8 ciest, 12 dĺžok. Stretli sme sa v oblasti pod klenbou, lezieme Dnes večer sa opijeme 8-, pýtam sa Zavakyho koľko majú ciest, vraví mi že okolo 20, tak len nechápavo pozerám, páni, tak to máme čo robiť, Janko s Pilotom hlásia osemnásť, no ty kokos tak to musíme maknúť.

Spočiatku, kým sme sa s Erikom rozbehli nám to trošku trvalo no okolo tretej som nabral druhý dych, teda zdá sa mi že len prvý a s chuťou som sa púšťal do všetkého, v obave že nás Zavaky a Fejsis predbehnú ( mali to fakt dobre rozbehnuté chlapci). Lezieme teda ďalej, Maxipes Fík, Bonsaj a hybaj ho dole na sektor Ženského finále kde sme vyzbierali všetky cesty (okrem Oheň v srdci) a únava sa prejavila len v Sklenených slzách, keď som v poslednom kroku netrafil dobre madlo a s bandaskami odkväcol, čo bolo moje prvé a posledné zaváhanie a tak jeden bod dole.

Všade je niekto.

Sektor Múr.

Prichádza aj Maroš a kameruje naše behy v empirických skúsenostiach. Presúvame sa ďalej, po ceste dávame Okrajovú a mierime do sektoru s cestami ľahšieho kalibru ako Brizolit, Stredom, Červená šlinga, kde v tých madlách doslova utekáme a s Fejsisom v dvoch cestách hráme o preteky, ktoré končia spoločným dolezením na štand, rýchlo spustiť dole prepnúť, uzol do karabíny a už beží Erik a takto to v tempe pokračuje ďalej, Pán Vesmíru, Dievčenská, Žužlík, Unigam. Zavaky s Fejsisom hlásia okolo 30 ciest, my sme Erikom sme niekde okolo 20-ky, no páni moji. Pomaly sa začína stmievať a ja po tme doliezam cestu. Balíme, ideme po čelovku a poď ho do blízkosti klenby do Analýz, Územia motýľov, Svet očami Borisa, Práci česť, v sektore kde je celkom plno, no našťastie sa stále prestriedame a ide to. S čelovkou sa čuduj svete lezie celkom dobre lebo to, čo človek nepotrebuje nevidí a sústredí sa na chyty čo vidí, nevýhodou je že občas sa nejaké to istenie stratí, ale nevadí aspoň sa nezdržujeme zbytočným cvakaním.

Pán Palašty, keď vidí náš lážo-pláčo, bleskový štýl iba krúti hlavou a pýta sa či to fakt idem ťahať s uzlom v karabíne, tak vravím že hej že neni času na hrdinstvo na nejaké preväzovanie.

Cesty sa nám zbierajú a čas sa kráti. Na občasné kŕče do predlaktia sme si už pomaly zvykli, keďže nás už nejakú tu hodinku od druhej  prenasledujú. Nasleduje presun nižšie, lezieme Bannánový žľab, Tanec so Španielkou, a cesty okolo. Živý rozhlas oznamuje čas dokonca, ostáva nám 25 minút. Naliezame do krátkych ciest Haľkoviny a pre Zuzku, lezečky a nohy v nich už sú riadne na kašu, prvé dva metre sa treba presvedčiť že to vôbec nebolí a vlastne v tej rýchlosti na to nie je ani čas. Do konca 15 minút, ako zmyslov zbavení chceme ešte zamakať. Rýchly presun pod Biele krúžky v ktorých skoro lietam a obdobne aj v Bielej Nemoci, hlásili 6 minút, vybehnem to za, mnou Erik a letíme do klenby. Máme ešte tri minúty, no to už asi nestíhame nič. A tak spokojní so záverečným nasadením stretávame sa všetci v klenbe a môžeme bilancovať.

Víťazi

Konečne to máme za sebou. Spolu s Erikom sme narátali a naliezli 39 ciest z toho 5 dvojdĺžkových, dokopy teda 44 dĺžok, páni tak nakoniec je to veru možné tých 40 ciest naliezť, vynieslo nám to spolu 146,5 bodu. Odvedľa počujem že Emby s Radom majú 151,5, (36 ciest) nevadí na bedňu to ešte stále je. V tom oznamuje Janko s Pilotom svojich 39 ciest a 147 bodov a nás ide poraziť, nieeeee, o pol bodu. Zvedavý som ale hlavne na našich, Zavakyho a Fejsisa, a priznám sa trošku mi odľahne keď sa dozvedám, že majú menej ako my. Pekných 37 vylezených ciest 128 bodov im vynieslo konečné štvrté miesto a na to, že boli prvýkrát tak fakt pekný výkon, super chlapi, ale podľa vašich slov a motivácie viem, že nabudúce to bude lepšie. Chlapci to mali celý čas pekné rozbehnuté a myslel som si že nás aj predbehnú, no v závere sme s Erikom zapli a podarilo sa. Pekné tretie miesto nás teší, výsledky boli tesné, vyliezť o cestu viac a v jednej nespadnúť tak sme prví, ale nevadí, možno nabudúce.

Teší nás fakt, že sme z 22 zúčastnených dvojíc vyliezli najviac ciest a že sme si pekne zapretekali, počasíčko vyšlo na jednotku, ľudia super a tak sme si mohli pri ohníku, špekačkách, pivku a vínku vychutnať výbornú popretekovú atmosféru a ja som sa započúval do všetkých tých T2-kárskych neuveriteľných príbehov, spevov a historiek ktoré boli príjemným a zábavným spestrením večera. O pol štvrtej sme teda ako posledný skalný zalomil aj ja a maratón som mal za sebou. Dúfam, že sa nabudúce stretneme ešte v hojnejšom počte a hlavne aj našich z Vabca a vyleziem ešte viac ciest ako teraz. Na záver mi už len zostáva poďakovať Jerrymu a všetkým T2-károm a zúčastneným za peknú a vynikajúcu akciu, takže T2 ja viem ....... .

Horám zdar želá za HK Vabec
Šaky
Foto: www.rozlomity.sk

Pozývame Vás na lezecký maratón na Turniskách.

26.4. 2008 sa uskutoční 8.ročník 12-hodinového maratónu s názvom Turňatlón. O 10.30 začíname na rampe pod Turniskami a maratón ukončíme v klenbe na Turniskách o 23.00. Samozrejme potom čaká vyhodnotenie a voľná zábava.

Samozrejme upozorňujem aj na bouldrové preteky na T2, ktoré prebehnú v dňoch 18.4. - 20.4.2008 na T2.

Viac info na www.rozlomity.sk.

Jerry

Vlado Linek © 1999 - 2024 členstvo ا  antidoping ا  kalendár ا  archív jamesáka ا  predplatné ا  horoškola ا  počasie ا  sprievodca ا  umelé steny  30905278