oddiely    tábory    sústredenia    diskusia    dokumenty
 komisia mládeže  Odhlásiť    Sobota 27.04.2024
 Činnosť Lezeckej akadémie v roku 2012
26.11.2012 15:00 | 13136x |

Tento rok sme odštartovali Februárovým sústredením a tak sa za účasti 16tich detí z Modry, Bratislavy a okolia  pod vedením Lezeckej akadémie konalo 11. - 12. 2. 2012 lezecké sústredenie v Modre.

Od rána na sebe decká makali pri cvičení , lezení, šplhaní na tyči, lane, previsnutom rebríku a učili sa  žumarovať a zlaňovať. Po výdatnom obede tomu nebolo inak a tí odvážnejší si poobede skúšali aj pády do lana a zoskoky do húpačky.... Po tejto namáhavej časti dňa nás čakalo uvoľnenie v bazéne a krátke cvičenie vodného aerobiku s Kristínkou Papayovou. Večer sme strávili v príjemnej spoločnosti jedného z najznámejších a najuniverzálnejších slovenských lezcov Doda Kopolda a jeho rodinky.

Pri zaujímavej projekcii a fotodokumentácii od jeho detstských začiatkov lezenia a hľadania sa vo všetkých lezeckých štýloch od boulderingu, cez sólo lezenie, až po tie najúspešnejšie Himalájske výstupy a pády...... a čo vám ja vlastne budem rozprávať- toť niečo málo s pohľadu detí: Bola to super akcia a tí čo tam neboli majú čo ľutovať. Už začiatok dňa bol super. V Gymnáziu Karola Štúra nás čakali rôzne súťaže, gymnastika a hlavne lezenie. Naučili sme sa veľa nových vecí. Potom sme si zašli na obed a poobede sme sa stretli s Dušanom a s jeho foťákom pri netradičnom lezení a iných aktivitách. Podvečer sme sa tešili na plaváreň. Bola super voda, ani teplá ani studená a vyskúšali sme si aj vodný aerobik. Večer na chate si niektorí z nás vyskúšali aj stavanie iglu, ale nebolo to tak jednoduché ako sa zdalo. Potom bola super večera. Prišiel Dodo Kopold, ktorý nám rozprával o svojich úspechoch a skúsenostiach s lezením. („Táto časť dňa sa mi najviac páčila.“ Maťo). Po Dodovej prednáške nás Aďa s Peťom odhadli, že máme ešte veľa energie a tak nás vyhnali na večernú prechádzku, počítať kolíky v plote na starom huncokárskom cintoríne ( asi namiesto ovečiek). Samozrejme, každému vyšlo iné číslo ale niečo cez 700 to bude.... Nabudúce. Na druhý deň to nebolo už tak napevno. Ráno sme mali krutú rozcvičku s Aďou a potom raňajky. Po raňajkách sa niektorí išli sánkovať, bobovať, šmýkať na ľade... Keď sme upratali, išli sme na túru. Vyšli sme na rozhľadňu na Homole. Počasie nám prialo videli sme kade - tade. Cestu dole väčšina z nás absolvovala takzvane štýlom ,,po riti,, .Vrátili sme sa z túry s odretými zadkami a na obed bol guláš. Potom sa už pomaly, z posledných síl odchádzalo domov.
(Pavel Kratochvíl, Martin Mansell, Nicole Šrolová, Michaela Hunčágová a iní...)

Tak plán sústredenia sme splnili, deti uspokojili, akurát výsledný efekt nebol celkom podľa očakávaní, keďže demolačná čata detí v pondelok na tréningu mala zas energie na rozdávanie.... Na rozdiel odo mňa, čo som naberala sily niekoľko dní...

V apríli sa časť detí zúčastnila na Edelweiss cupe 2012 -Slovenský pohár mládeže v športovom lezení  1.a 2.kolo  - bouldering a rýchlosť. Ukázali že na tréningoch sa neflákajú a poobsadzovali popredné miesta:
V kategórii A mini – dve 5.miesta pre Karinku Purgiňovú a 4. a 2. pre Filipka Hromadu
V kategórii A bezkonkurenčne vyhral obe prvé miesta náš Pavel Kratochvíl  a Adrián Blaho si vybojoval 3. a 2. miesto.
V B kategórii Cintia Hudecová a Martin Mansell vybojovali zhodne 4. a 5. miesto.
Deckám ďakujem za krásne výkony a gratulujem k úspechom.

Zlatých Moraviec sme nemali dosť a tak sme sa o týždeň 21. -22. 4. vrátili. Aprílové sústredenie bolo orientované na oboznámenie sa so všetkými tromi športovými lezeckými disciplínami- bouldering, lezenie na obtiažnosť a lezenie na rýchlosť. Tie sme si skúšali na lezeckých stenách v Zlatých Moravciach. Noc sme strávili v stanoch na hrade Gýmeš a v nedeľu pokračovali lezením na skalách v Jelenci.

V máji sme sa vybrali ,,sústrediť,, do Sloupu v Čechách. Začali sme prehliadkou nádhernej Sloupsko-Šošúvskej jaskyne a takmer aj skončili nakoľko nám nejaký dobráci totálne vybielili  jedno auto. A tak sa náš deň pokračoval kadejakými dobrodružstvami na policajnej stanici.... dobrodružnú noc s polovičným počtom karimatiek, spacákov, plyšákov, zubných kefiek, mobilov, foťákov sme úspešné prežili a patrične sa zblížili...po plači smiech a zas naopak.....Ráno sa už chvalabohu deti zobudili s dobrou náladou a tak sme mohli vyraziť na skaly. Aj keď nám veľká časť lezeckého materiálu chýbala, decká si lezenie užili, navštívili Westernové mestečko a s novými zážitkami sa vrátili domov.

2. 6. 2012 sa dvaja naši pretekári zúčastnili ďalšieho kola Slovenského pohára lezenia na obtiažnosť  v Handlovej. Pavlovi Kratochvílovi víťazstvo uniklo len o pol bodu a tak obsadil krásne druhé miesto. Martin Mansel skončil vo svojej kategórii piaty.

Cez leto sme sa s menšími deťmi vybrali na týždenný tábor do Jelenca pri Nitre. Zúčastnili sa deti od 6 do 12 rokov. Liezli sme na skalách, aj na stene v zlatých Moravciach, učili sa žumarovať, zlanovať a kopu ďalších vecí....Deti sa premenili na malých permoníkov dolujúcich vzácne kamene a hľadajúcich starý permonícky poklad, kde im v ceste stáli rôzne prekážky, no oni boli ochotní kvôli pokladu stráviť noc na zrúcanine hradu Gýmeš pri karnevale, putovať po temnom lese a bojovať...

V auguste sme spolu s MKŠK Modra zorganizovali tábor v Sedmihorkách v Českom raji. Bol určený pre staršie a zdatnejšie deti. Zúčastnilo sa 15 detí vo veku od 9 do 17 rokov. Decká si po prvý krát v živote vyskúšali lezenie na pieskoch. Pochodili sme všetky hrady naokolo, centrum mesta Turnov, Prachovské skaly a lanové dráhy. Celý týždeň sme kempovali v campingu v Sedmihorkách.

Na záver ešte musím podakovat všetkým bez ktorých by to neslo - Peťovi Walterovi, Dušanovi Lackovičovi, Petrovi Kratochvílovi, Gymnáziu Karola Štúra, Dodovi Kopoldovi s rodinou, Kristíne Pápayovej, Hotelu Sebastián, rodičom Čepcovím, MKŠK Modra, Trubkoklubu, , sestrám Korcovím, stene v Zlatých Moravciach, všetkým darcom 2%, všetkým zúčastneným a iným...