vysoké tatry  český horolezecký svaz  klub slovenských turistov  singingrock hex   
grivel
sirjoseph
  shs james    komisie    podujatia    james slovakia    horolezec    horoškola    infocentrum    rozličné    eshop    diskusia    kontakt    dotazníky    chaty    100 rokov JAMES    pre členov  
 index  Správa Vysokých Tatier  Erasmus  Metodické materiály  Meteo  IFSC  UIAA Odhlásiť    Nedeľa 17.10.2021   english version
 Slovak Route M7- Wi5 650 m Pik Vernyi, veža LDM
30.09.2021 08:00 | 470x |
  

Plán ísť si zaliezť do Kookshal Too doliny v Kirgizskej republike vŕtal v hlave už dlhšie, takže sme sa dali dokopy podobne trafených 6ks, napokon kvôli rôznym dôvodom polovica odpadla, takže v trojke s Ďurim Švingálom (HK ABC Bratislava) a Lukášom Bullom (Lokomotíva Nitra) sadáme do lietadla v auguste smer Bishkek. Dva dni v terénnom aute a sme na mieste.

 
 Výhľad zo základného tábora 3700 m. /  ABC pod stenou na ľadovci.

Hneď na ďalší deň vynášame veci pod stenu Pik Vernyi a zoznamujeme sa s dolinou. Vynáška cca 18 kg batohov na 4200m nás odrovnala na dva dni, takže až na tretí deň ideme relatívne na ľahko pod stenu s plánom vyliezť Poľskú cestu. Prespávame pod stenou, ráno naliezame, prvých cca 300 metrov ideme súbežne, čo sa neskôr ukázalo byť pre nás zničujúce. Po prvom štande nasleduje prvý kľúč cesty, dĺžka za M7, po hodinovom boji sa mi to podarilo natiahnuť, chalani s batohmi ani moc neskúšajú, v úzkom komíne s vecami na spanie v batohoch, skoro nereálne.
 
  
Súbežné lezenie. / Ďuri v nekonečnom ľade.  / 2. dĺžka M7-Wi5.

Nasleduje dĺžka za M6 so strmým ľadom a potom to na nás všetkých prišlo, nevládali sme už nič, takže po dlhom dohadovaní sa, zlaňujeme. Nasleduje opäť 12 km pochod dolu do základného tábora, predsa len, komfort veľkého stanu. Dva dni oddychu a vyberanie plánov, napokon sme sa rozhodli pre líniu v ľavo od poľskej cesty. 30. 8. 2021 naliezame cca o 5:30 do línie. Lukáš natiahne prvých cca 100m cez okrajovú trhlinu, nasleduje kľúčová dĺžka za M7- Wi5, našťastie sa dala super odistiť. 
 
  
Kútik za M7. / Lukáš pod L-kovým ľadom. / Línia prvovýstupu.

Nasleduje krásne lezenie v každej dĺžke, až sme prekvapení, akú krásnu líniu lezieme. Lýtka nám ide vytrhnúť z nôh, ledva dýchame, ale pekné lezecké dĺžky nás držia v strehu. Ďuri ťahá ďalšie tri dĺžky, pričom jedna je za poctivých M6+ Wi5, zvyšok nekonečný vodný ľad, každú dĺžku naťahujeme na 70m. Lukáš prebehne strmé snehové pole a štanduje pod L-kovým ľadom,
ako sme ho nazvali z doliny pri pohľade ďalekohľadom. Strmý, rúrkový ľad, ale v pohode lezúci Lukáš nemá problém. Nasleduje záverečná dĺžka, ešte jedno miesto za M6 a naťahujem to čo sa dá, už vidím vrchol, vyšlo slnko, varím sa vo vlastnej šťave, lano drie, nevládzem to natiahnuť na vrchol, takže štandujem 10 pod hrebeňom. Chalani dobehnú za mnou, vrcholová fotka, zmena počasia. Rýchlo vŕtame prvý nit a mastíme na opačnú stranu, na tri zlaňáky prichádzame na rozbitý ľadovec, preskakujeme trhliny a „utekáme“ do stanov pod stenu po spacáky, aj by sme prespali, ale keďže sa nám pokazil varič, (celý deň iba na ľadovej vode), tak si na večer musíme dať opäť 12 km turistiku do doliny. Celá akcia nám trvala 18 hodín.


Vrcholovka.

Už nás čakalo len zniesť veci späť do doliny, 12-hodinová cesta do vysnívaného mega mesta Karakol, kde sme si naplno užívali život. 
 
 
Základný tábor. / Čači a Kyzyl Asker.
 
Slovak Route M7- Wi5 650m Pik Vernyi, cesta končí pod vežičkou, je to najvýraznejšia vežička, viditeľná z doliny - veža LDM
Bez našich sponzorov a podporovateľov by sa ťažko rodil tento prvovýstup.

SHS JAMES - finančná podpora, Zenit – Peter Karaba – finančná podpora, MARVA – parádne tyčinky, od super chlapa, Slnko na Skalách – Mario Piťuch – finančná podpora, Žilmont s.r.o. – Boris Ruman – super laná, slučky, prúsiky, mesto Handlová – finančná podpora, ABC Food machinery – finančná podpora, HK Prometeus Handlová – finančná podpora

 
Ďuri. / Lukáš.


Vlado Linek © 1999 - 2021 členstvo ا  antidoping ا  kalendár ا  archív jamesáka ا  predplatné ا  horoškola ا  počasie ا  sprievodca ا  umelé steny  29005006