vysoké tatry  český horolezecký svaz  klub slovenských turistov  singingrock apollo
sport-outdoor
sirjoseph
camp
  shs james    komisie    podujatia    james slovakia    horolezec    horoškola    rozličné    eshop    diskusia    kontakt    dotazníky    chaty    james 100    priamo registrovaní    pre kluby
  redakcia    archív    inzercia    pálivé chyty    predplatné    tréning    poviedky
 index » horolezec » pálivé chyty  Správa Vysokých Tatier  Erasmus  Metodické materiály  Meteo  IFSC  UIAA Odhlásiť    Pondelok 06.05.2024   english version
 Návrat do Chamonix
09.03.2011 10:00 | 9268x |

Po troch týždňoch sa znova vraciame do Chamonix. Mrzelo ma, že sa nám s Pachom nepodarilo, kvôli Francúzom nalezeným v Super Couloiri, túto cestu vyliez a tak sme tu v prečudesnom zložení zase. Skalný superlezec, ktorý sa tento rok zbláznil do drytoulingu a zamrznutých vertikál – Riči Nyéki a moja obstarožnejšia telesná schránka.

Rišo. / Dušan. / Nad okrajovkou.

Hneď z auta nastupujeme do poslednej lanovky na Midi a nadržaní na lezenie zaspávame v chate Cosmiques, 3613 m. Ráno sa budíme do brutálnej  Patagónskej víchrice a z lezenia nie je nič. Opakovačka so skorým vstávaním a raňajkami na druhý deň už dopadla lepšie, keďže počasie sa v noci umúdrilo. Za dve hodiny sme na lyžiach pod stenou a o deviatej naliezame.
U Ričiho iné ako Direkt ani neprichádza do úvahy aj keď vôbec nie je v podmienkach. Ľadu poskromne. Málo na ľadové lezenie, ale zas dosť na to aby zalieval všetky použiteľné škárky .Je to riadne do kopca no tých veľa skôb , ktoré tu majú byť na technické lezenie nenachádzame. Delikátne morálové lezenie púšťa Riša na OS. Ja som v najťažšom mieste v previsnutom výleze do ľadovej autostrády musel dať oddýchnuť rukám jedným odsadom. S údivom čumím, ako sa to ten chlapčisko rýchlo s motykami naučil. Pekne čisto pobreberal  všetky ťažké kroky. Po troch hodinách vliezame do ľadového SUPERCOULOIRA.

Vpravo Rišo v dĺžke za M6.

V prvej dĺžke za M6. / Kľúčové miesto M7.

Ďaľších sedem dĺžok mastíme za štyri hodiny s jednou až dvoma skrutkami na šesťdesiat metrov. Ľad je miestami veľmi strmý. Sú tu perfektné štandy v skale až na koniec žľabu. Tu začína ľahký terén. Cesta ďaľej je pre tých, ktorý chcú schádzať naokolo. My zlaňujeme po výstupovej trase pod stenu k lyžiam. Po nočnej lyžovačke v trhlinách Mer de Glacu spíme na chate Reguin a na druhý deň odchádzame v perfektnom počasí domov.

Výlez do kuloáru. / Rišo v akcii. / Posledná dĺžka.

Poznámka: V sprievodcovi píšu obťažnosť cesty pre voľný prelez pokiaľ je v podmienkach ako M6 až M7 s výlezom v previsnutom ľade. Pri našom priestupe bolo toho ľadu pomenej a zhodli sme sa na tej M7, vylezenej Ričim OS. V podstate to je jedno, keďže sme si perfektne zaliezli.

Mont Blanc de Tacul, 4248 m
,,SUPERCOULOIR“ IV 5+, 5c A1, 800 metrov, Gabarrou - Boivin
naša klasifikácia: IV 5+, M7
5. 3. 2011  Dušan Myslivec - Richard Nyéki, 7 hod.

Dušan Myslivec

Dušan v akcii. / Jedna z dvoch šrób na dĺžku.

Posledný štand. / Chata Requin.

Vlado Linek © 1999 - 2024 členstvo ا  antidoping ا  kalendár ا  archív jamesáka ا  predplatné ا  horoškola ا  počasie ا  sprievodca ا  umelé steny  30787368